تکنولوژی

این لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر ۱۶ اینچی و پردازنده قدرتمند اینتل است

این لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر ۱۶ اینچی و پردازنده قدرتمند اینتل است

لپ‌تاپ SZBox DS16 محصولی گمنام با قابلیت‌ها و امکانات جالب است که در وب‌سایت علی اکسپرس به‌فروش می‌رسد. مهم‌ترین ویژگی این محصول، بهره‌گیری از دو نمایشگر به‌صورت همزمان است و برچسب قیمت بسیار پایین‌تری در مقایسه با رقبای خود از دیگر برندهای مشهور دارد.

مشخصات و ویژگی‌های لپ‌تاپ SZBox DS16

لپ‌تاپ SZBox DS16 به دو نمایشگر ۱۶ اینچی به رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ پیکسل مجهز است که از پنل IPS بهره می‌برند و می‌توانند از تمامی زوایا، تصویر قابل قبول و شفافی را به کاربر ارائه دهند. هر دو نمایشگر از پنل لمسی بهره می‌برند که می‌توانند اسکرول کردن در صفحات را برای کاربر آسان‌تر نمایند. همچنین کاربر می‌تواند از صفحه‌نمایش پایینی هنگام مطالعه و وبگردی، جهت دسترسی به فضای نمایش بیشتر استفاده کند. طبق ادعای سازنده، نمایشگرهای این محصول قادر به پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی sRGB هستند.

اغلب لپ‌تاپ‌های دارای دو نمایشگر، از یک کیبورد مغناطیسی بهره می‌برند که در صورت نیاز می‌توان آن را روی صفحه‌نمایش دوم قرار داد تا تایپ برای کاربر آسان‌تر شود. متاسفانه در لپ‌تاپ SZBox DS16 خبری از چنین کیبوردی نیست و کاربر تنها باید از طریق کیبورد مجازی روی نمایشگر اقدام به تایپ نماید. البته همیشه می‌توان اقدام به اتصال یک کیبورد جانبی به لپ‌تاپ کرد؛ اما این کار می‌تواند روی حمل آسان دستگاه تاثیر نامطلوبی داشته‌باشد. با این حال نباید فراموش کنیم که لپ‌تاپ مذکور با قیمت ۷۱۰ دلار به بازار عرضه شده‌است؛ که بسیار کمتر از رقبای شناخته‌شده خود به‌شمار می‌رود. برای مثال می‌توان به لپ‌تاپ لنوو Yoga Book 9i اشاره کرد که از طراحی تقریباً مشابه بهره می‌برد و با قیمت حدود ۳ هزار دلار در پیکربندی‌های مختلف عرضه شده‌است. لپ‌تاپ ایسوس Zenbook Duo هم یکی دیگر از نمونه‌های مشابه است که بیش از هزار دلار قیمت دارد؛ اگرچه مشخصات سخت‌افزاری بهتری را ارائه می‌کند.

لپ‌تاپ مجهز به دو نمایشگر

از دیگر امکانات و ویژگی‌های مهم لپ‌تاپ SZBox DS16 می‌توان به پردازنده Core i5 12450H اینتل با ۸ هسته پردازشی حقیقی و گرافیک اینتل UHD اشاره کرد که از قدرت مناسبی برخوردار است. البته پیکربندی دیگری از این محصول با پردازنده Core i7 1260P و گرافیک مجتمع اینتل Iris Xe ارائه شده‌است که مصرف بالایی دارد و شارژدهی مناسبی روی یک لپ‌تاپ ارائه نمی‌کند. همچنین پیکربندی دوم قیمت ۱۰۰ دلاری دارد که ارزش خرید این محصول را کاهش می‌دهد. حداکثر ۶۴ گیگابایت حافظه DDR4 و ۲ ترابایت حافظه داخلی NVMe نسل ۴ از دیگر گزینه‌های پیش‌روی خریداران است. ۳ درگاه USB-A همراه با درگاه‌های USB-C، شبکه، هدفون و HDMI هم می‌توانند خیال کاربران را بابت اتصال لوازم جانبی راحت کند. وبکم ۱ مگاپیکسلی و بلندگوهای ۱ وات استریو هم تنها برای خالی نبودن عریضه روی دستگاه تعبیه‌شده‌اند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا