عمومی

رشد ۲۰ درصدی بودجه وزارت ارتباطات در ۱۴۰۳؛ بیشترین اعتبار متفرقه سهم اینترنت ملی

رشد ۲۰ درصدی بودجه وزارت ارتباطات در ۱۴۰۳؛ بیشترین اعتبار متفرقه سهم اینترنت ملی

بودجه دستگاه‌های اجرایی کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۳ نزدیک به ۲۹ درصد است و این میان سهم وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به سال پیش با افزایش ۲۰ درصدی همراه بوده است. کل رقم بودجه ۲۱۸۳ هزار میلیارد تومان است و برای وزارت ارتباطات و فناوری بودجه ۱۹ هزار و ۵۸۴ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده است.

بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ که قرار است به‌زودی در صحن مجلس تعیین تکلیف شود نشان می‌دهد، در بخش اعتبارات متفرقه بیش از همه به اینترنت ملی یا اینترانت توجه شده است. به‌طوری که برای «ایجاد، توسعه و تجهیز زيرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی، خدمات و محتوای شبكه ملی اطلاعات» رقم ۶۴,۱۵۸,۷۷۶ میلیون ریال (۶.۴ هزار میلیارد تومان) در نظر گرفته شده است.

در بودجه ۱۴۰۳ برای توسعه و تجهیز زيرساخت‌های ارتباطی و محتوای شبكه ملی اطلاعات، ۶.۴ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است

جزئیات سهم اینترنت ملی و طرح صیانت از بودجه

با اینکه سهم اعتبارات متفرقه از کل بودجه عمومی کاهش یافته و سهم بودجه دستگاهی افزایش پیدا کرده است، بررسی جزئیات اعتبارات متفرقه حاکی از توجه به طرح‌هایی چون اینترنت ملی و صیانت است.

درباره طرح صیانت بیشتر بدانید

در جدول زیر که همه‌ی ارقام آن از بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ استخراج شده، سهم هر یک از بخش‌ها را می‌بینید. برای «ایجاد، توسعه و تجهیز زیرساخت‌های ارتباطی، اطلاعاتی، خدمات و محتوای شبکه ملی اطلاعات» ۶.۴ هزار میلیارد تومان و برای «توسعه و تکمیل زیرساخت‌های امنیت و صیانت اجتماعی و فرهنگی» ۲۵۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا