بازی

جزئیات ویژگی‌های دسترسی‌پذیری بازی Sniper Elite 5 اعلام شد

جزئیات ویژگی‌های دسترسی‌پذیری بازی Sniper Elite 5 اعلام شد

صنعت بازی‌ها گام‌های موردنیاز زیادی در جهت دسترسی‌پذیری بیشتر این رسانه برای بازیکنان با تمام توانایی‌ها برداشته و بازی‌های بیشتری نیز در همین راستا قدم برمی‌دارند. جدیدترین اثری که این کار را انجام داده، شوتر تاکتیکی مخفی‌کاری استودیو Rebellion بازی Sniper Elite 5 است که ویژگی‌های دسترسی‌پذیری آن اخیرا در پست جدید Xbox Wire به تفصیل مشخص شده‌اند.

کارل واترتون، طراح ارشد بازی در بخش دسترسی‌پذیری می‌نویسد:

برای ما مهم است که تا حد امکان افراد بیشتری بتوانند بازی‌هایمان را انجام دهند و بنابراین سخت تلاش کردیم تا موانع موجود را کاهش دهیم و بازی Sniper Elite 5 را دسترسی‌پذیرتر کنیم.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستاندر ظاهر جذاب، اما در باطن زشت
بررسی بازی Bright Memory – تقابل دنیای آینده و دنیای باستان

در ابتدا باید گفت که گزینه‌های درجه سختی وجود خواهند داشت، با پنج سطح از Civilian تا Authentic که آن‌ها را می‌توان در هر زمان تغییر داد. در درجه سختی «غیرنظامی» آسیب، برخورد دشمن و آگاهی آن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

در همین حال، صرف نظر از اینکه روی چه تنظیمات سختی بازی می‌کنید، می‌توانید به صورت دستی و مستقل جنبه‌های مبارزه، تیراندازی و تاکتیکی بازی را شخصی‌سازی کنید. علاوه بر این، تنظیمات Advanced Difficulty همچنین امکان تنظیم دقیق جنبه‌های مختلف دیگر بازی، از جمله آنچه در رادار، بازیابی سلامت، هوش مصنوعی دشمن و موارد دیگر نمایش داده می‌شود را فراهم می‌کند.

این بازی همچنین دارای آموزش‌های دقیقی است که به طرق مختلف نیز قابل تنظیم هستند، مانند تغییر تعداد دفعات ظاهر شدن آن‌ها در حین بازی. علاوه بر این می‌توانید کاری کنید که آموزش‌ها دوباره نمایش داده شوند. بنابراین اگر بعد از گذشت مدتی که بازی نمی‌کردید به بازی بازگشتید، می‌توانید به سادگی آموزش‌های آن را ریست کنید و بدون نیاز به شروع مجدد بازی، آن‌ها را دریافت کنید.

سایر گزینه‌های دسترس‌پذیری شامل تنظیم دقیق نحوه نمایش زیرنویس‌ها، از جمله اندازه، رنگ و تیرگی پس‌زمینه است، در حالی که اندازه‌های چندین عنصر HUD و UI را نیز می‌توان مقیاس‌بندی کرد. تنظیمات کوررنگی برای سه نوع نیز شامل خواهد شد که رنگ موارد درون بازی مانند نشانگرهای آگاهی دشمن و نشانگرهای مکان را تنظیم می‌کند.

صدا را نیز می‌توان به روش‌های مختلف تنظیم کرد، با اسلایدرهایی که برای تنظیم جداگانه مواردی مانند بازخورد ضربه، گفتگو و نشانه‌های آگاهی دشمن در دسترس قرار دارند. در بخش چند نفره بازی، میزان صدای چت را می‌توان به صورت جداگانه تنظیم یا به طور کامل غیرفعال کرد. این بازی همچنین به بازیکنان امکان تنظیم محدوده صوتی پویا (Dynamic Audio Range) را می‌دهد تا در صورتی که دوست دشتند صدای انفجار یا سایر صداهای بلند را کاهش دهند.

بازی Sniper Elite 5 همچنین دارای گزینه‌های زیادی برای کمک به هدف‌گیری است. تنظیم کامل صفحه کلید برای کسانی که با ماوس و کیبورد بازی می‌کنند نیز در دسترس خواهد بود. در حالی که بازیکنانی که از کنترلر استفاده می‌کنند می‌توانند شش وضعیت از پیش تنظیم شده (هر کدام برای بازیکنان چپ دست و راست دست) را انتخاب کنند.

بازی Sniper Elite 5

در نهایت، گزینه‌های بصری مختلفی نیز گنجانده شده است، مانند غیرفعال کردن Motion Blur و Binocular Distortion برای کمک به جلوگیری از هرگونه حالت تهوع. در همین حال، بازیکنان حساس که از خونریزی خوششان نمی‌آید، می‌توانند Kill Cams و X-Rays را نیز کاملا غیرفعال کنند.

بازی Sniper Elite 5 در تاریخ ۲۶ می ۲۰۲۲ (۵ خرداد ۱۴۰۱) برای ایکس باکس وان، پلی استیشن ۴، ایکس باکس سری ایکس/اس، پلی استیشن ۵ و پی‌سی منتشر خواهد شد. عرضه همزمان بازی روی سرویس گیم پس نیز به صورت رسمی تایید شده است.


معرفی کیس گیمینگ MSI MEG Infinite X 11th

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا