عمومی

آموزش زمان خشک شدن سیمان سفید و پودر سنگ با خانه سیمان

آموزش زمان خشک شدن سیمان سفید و پودر سنگ با خانه سیمان

تفاوت زمان خشک شدن سیمان سفید و پودرسنگ

پودرسنگ و سیمان سفید، هر دو از قابلیت انحلال‌ پذیری در آب برخوردار هستند. البته زمانی ‌که سیمان سفید را با آب ترکیب کنید، خیلی سریع شروع به خشک شدن می‌کند. در حالی که بعد از مخلوط کردن پودرسنگ با آب، به زمان بیشتری جهت خشک شدن نیاز خواهید داشت. این قابلیت و ویژگی، در مورد سرعت پروژه‌ها اهمیت زیادی دارد.

معمولا زمانی که نیاز است پروژه ساختمان سازی با سرعت بیشتری انجام شود، می‌توانید با کمک سیمان سفید کارتان را پیش ببرید. در غیر این صورت، بهره گیری از پودر سنگ بیشتر توصیه می‌شود. برای استفاده در نمای ساختمان‌ها هم می‌توانید پودر سنگ و سیمان سفید را به صورت مساوی با هم مخلوط کنید و مورد استفاده قرار دهید.

نحوه مخلوط کردن پودرسنگ با سیمان سفید

جهت مشاهده نتیجه‌ای عالی از ترکیب سیمان سفید و پودر سنگ، بهتر است مراحل لازم را به شکل صحیح دنبال کنید و برخی شرایط را در نظر بگیرید. در این بخش از مطلب، قرار است شما را به خوبی با نحوه مخلوط پودرسنگ با سیمان سفید آشنا کنیم.

آماده‌سازی مواد

برای تهیه کردن ملات مورد نظر در ابتدا باید یک ظرف مناسب تهیه کنید و از تمیز بودن آن، اطمینان حاصل نمایید. بعد از آن به میزان مساوی، سیمان سفید و پودر سنگ را داخل استانبولی یا ظرفی که دارید بریزید. مراقب باشید در این ترکیب هر چقدر اندازه سیمان بیشتر باشد، ملات سریع‌تر خشک خواهد شد. برعکس اگر از مقدار بیشتری پودر سنگ استفاده کنید، ملات مان بیشتری برای سخت شدن احتیاج خواهد داشت.

افزودن آب

پس از ترکیب مواد، نوبت به اضافه کردن آب می‌رسد. میزان سفتی یا غلظت آب باید به گونه‌ای مناسب باشد، زیرا در غیر این صورت ممکن است شاهد نتایج مطلوبی نباشید. اگر بیش از حد آب به ملات‌تان اضافه کردید، می‌توانید مقدار بیشتری سیمان سفید و پودر سنگ را به آن بی‌افزایید. برای رقیق‌تر کردن هم می‌توانید میزان آب را افزایش دهید.

توجه داشته باشید برای بندکشی دیوارها، این مخلوط باید خیلی سفت نباشد و بتواند قبل از خشک شدن، راحتی در جای خود حرکت کند. اما حین درزگیری موزاییک و سرامیک‌های کف زمین، بهتر است از یک مخلوط نسبتاً سفت بهره بگیرید تا به طور کامل تمام منافذ را پر کند و استحکام بالایی داشته باشد.

مخلوط کردن مصالح

برای داشتن مخلوطی یک‌دست و مناسب، بهتر است از دستگاه‌هایی که مخصوص مخلوط کردن مصالح هستند، استفاده کنید. البته این کار با استفاده از بیل هم امکان پذیر است اما باید در نظر داشته باشید که یکنواخت نبود ملات می‌تواند در پروژه‌تان اختلال ایجاد کند و موجب شود سطح، به صورت همزمان خشک نشود.

سیمان سفید و پودر سنگ، جزو مهم ترین و پرکاربردترین مصالح در ساختمان سازی هستند که استفاده از آن‌ها مزایای زیادی دارد. این دو ملات، تقریبا از نظر ظاهری مشابه هستند اما ساختار و زمان خشک شدن‌شان، با هم متفاوت است. از این رو باید براساس نیاز و شرایط‌تان، گزینه مناسبی را انتخاب کنید. اگر زمان کمی برای اتمام کار ساخت و سازتان دارید، بهتر است از سیمان سفید بهره بگیرید. در غیر این صورت مخلوط هر دو مورد یا بهره گیری از پودر سنگ، می‌تواند برای‌تان مفیدتر باشد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا