عمومی

ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شرکت جدا شد

ادامه بحران تسلا؛ مدیر منابع انسانی از این شرکت جدا شد

یکی دیگر از مدیران ارشد تسلا به فهرست روبه‌رشد افرادی که این شرکت را ترک کرده‌اند، اضافه شد. بر اساس گزارش بلومبرگ، آلی آریبالو، مدیر منابع انسانی تسلا که به‌طور مستقیم زیر نظر ایلان ماسک فعالیت داشت، این هفته از سمت خود کناره‌گیری کرده است.

خبر خروج مدیر منابع انسانی تسلا پس‌از آن منتشر می‌شود که ماسک در دو مرحله تعدیل نیرو طی یک ماه گذشته، تا ۲۰ درصد از کارکنان را اخراج کرد.

اوضاع تسلا چندان مساعد نیست. سرمایه‌گذاران نگران سال کابوس‌وار پیش‌روی این شرکت هستند، زیرا فروش تسلا با ورود خودروهای ارزان‌تر به بازار به‌شدت کاهش یافته است.

رویاهای دور و دراز و رهبری بحث‌برانگیز ایلان ماسک نیز مزید بر علت شده‌اند. اظهارات سیاسی عجیب او، شهرت تسلا را لکه‌دار کرده‌ و به‌نظر می‌رسد سرمایه‌گذاران با اصرار میلیاردر پرحاشیه بر فناوری خودران و هوش مصنوعی، قانع نشده‌اند.

آریبالو فقط یکی از گزینه‌‌های فهرست بلندبالای مدیران ارشدی است که تسلا را ترک کرده‌اند. افرادی مثل درو باگلینو، معاون بخش انتقال قدرت و مهندسی انرژی، روهان پاتل، مدیر سیاست عمومی و مارتین ویچا، معاون بخش ارتباط با سرمایه‌گذاران، ازجمله کسانی هستند که در ماه‌های اخیر از تسلا جدا شده‌اند.

ربکا تینوچی، مدیر ارشد بخش شارژ خودروهای برقی در تسلا، چند روز قبل به‌همراه تیم ۵۰۰ نفره‌ی خود این شرکت را ترک کرد. ایلان ماسک بلافاصله با فسخ اجاره‌نامه‌ی چندین ایستگاه سوپرشارژر بر این تصمیم صحه گذاشت. این درحالی است که گفته می‌شود تسلا برای شبکه‌ی سوپرشارژر خود، بیش از ۱۷ میلیون دلار کمک مالی فدرال دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های اخیر، تسلا از توسعه‌ی نسل بعدی فرا‌یند تولید پیشگامانه‌ی خود موسوم‌به GigaCasting عقب‌نشینی کرده است. این موضوع نشان می‌دهد تسلا در زمینه‌ی خودروسازی نیز جاه‌طلبی‌های خود را به‌میزان قابل‌توجهی کاهش داده است.

تسلا حتی برنامه‌ی کارآموزی تابستانه‌ی خود را هم لغو کرده است، درحالی‌که بعید به‌نظر می‌رسد این برنامه تأثیر زیادی روی سود نهایی شرکت داشته باشد. تصمیم مذکور روند استخدام کارکنان جدید خودروساز برقی را هم با اختلال مواجه کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا