تکنولوژی

ایلان ماسک سیاست اپل در بازگرداندن کارمندان به محل کار را به سخره گرفت

ایلان ماسک به تازگی عقب‌نشینی اپل از سیاست بازگشت نیروها به دفاتر شرکت را به سخره گرفت. این شرکت قبلا گفته بود که کارمندان باید هفته‌ای سه روز در شرکت حاضر شوند، اما حالا اعلام شده که هر نیرو باید هفته‌ای دو روز به محل کار برود.

مدیرعامل تسلا در توییتی در واکنش به خبری که از تغییر سیاست اپل حکایت داشت، یک میم اینترنتی را به اشتراک گذاشت. در این میم سگ چاقی را می‌بینیم که خوابیده و روی تصویر نوشته شده: «لباس باشگاه بپوشید. تلویزیون تماشا کنید.»

ایلان ماسک خودش را مدیر میکروسکوپی می‌داند

ایلان ماسک پیش‌تر خودش را به عنوان یک مدیر میکروسکوپی معرفی کرده بود. این لقب در قیاس با شیوه مدیریت ذره‌بینی در نظر گرفته می‌شود که در آن مدیر در بسیاری از جزئیات فعالیت نیروهای خود دخالت دارد. احتمالا به همین خاطر، ماسک در گذشته با استهزا نسبت به دورکاری اظهارنظر کرده بود.

اپل پارک

به دنبال کاهش سخت‌گیری‌های مربوط به همه‌گیری ویروس کرونا، اپل در نظر داشت تا نیروهای خود را حداقل سه روز در هفته به دفاتر این شرکت برگرداند. ولی این تصمیم با مخالفت شدید شمار بالایی از کارمندان روبرو شد و عده‌ای از آن‌ها از این کمپانی استعفا دادند. حالا اپل کمی از این سیاست عقب‌نشینی کرده و صرفا از کارمندان می‌خواهد هفته‌ای دو بار به محل کار بروند.

ایلان ماسک قبلا به دنبال خرید 9 درصد از سهام توییتر درباره دورکاری نیروهای این شرکت به تمسخر گفته بود، با توجه به خالی بودن ساختمان مرکزی در سان فرانسیسکو، بهتر است این ساختمان به مرکزی برای بی‌خانمان‌ها تبدیل شود.

مدیرعامل تسلا در گذشته چند بار دیگر هم اپل را مسخره کرده بود. او یک بار گفته بود کارمزد 30 درصدی اپل در اپ استور نوعی مالیات اینترنتی برای استفاده از خدمات این شرکت است. ماسک همچنین یک بار دستمال 19 دلاری اپل را به سوژه پست‌های خود تبدیل کرده بود.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا