رمز ارز

جشن بیت کوین برای چه بود؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بیت کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، در روز دوشنبه ۱۲ سپتامبر به نقطه عطف بزرگی دست یافت و ۵۰۰۰مین روز آپتایم را جشن گرفت، به این معنی که شبکه بیت کوین به مدت ۱۳٫۶۹ سال تقریبا بدون هیچ مشکلی کار کرده است.
این بلاکچین برای مدت پنج هزار روز، هر ۱۰ دقیقه، یک بلاک تراکنش معتبر را تایید کرده است. در حال حاضر، ۳۴۶۴ روز از آخرین گزارش خرابی این شبکه گذشته است.
اولین بلاک بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو در تاریخ سوم ژانویه سال ۲۰۰۹ استخراج شد. بیت کوین، ۹۹٫۹ درصد از سال را به‌صورت آنلاین سپری می‌کرد و به‌طور متوسط هر ۱۰ دقیقه یک بار، بلاک‌های معتبر را تایید می‌کرد تا زمانی که رویداد سرریز ارزش اتفاق افتاد. این حادثه به ایجاد یک بلاک عجیب به نام بلاک ۷۴۶۳۸ اشاره دارد که منجر به ایجاد میلیاردها بیت کوین اضافه شد. پنج ساعت بعد، بلاکچین سافت‌فورک شد و گره‌ها به اجماع رسیدند.
در سال ۲۰۱۳، زنجیره بیت کوین به دو قسمت تقسیم شد و بلاکچین به مدت ۶ ساعت و ۲۰ دقیقه از کار افتاد و باعث کاهش بیش از ۲۳ درصدی قیمت این ارز دیجیتال شد. جمع خرابی شبکه بیت کوین بین سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ تقریبا ۰٫۰۱ درصد از کل زمان فعالیت این شبکه را تشکیل می‌دهد.
اینفلوئنسرهای بیت کوین، مناسبت پنج هزارمین روز کارکرد بی‌وقفه شبکه را در شبکه‌های اجتماعی جشن گرفتند و به خالق ناشناخته آن، ادای احترام کردند.
در این میان، لازم به ذکر است که ارزهای دیجیتال مشهور، مانند سولانا یا اتریوم در حال حاضر نمی‌توانند با زمان آپتایم و همچنین غیرمتمرکز بودن شبکه بیت کوین رقابت کنند. البته، بیت کوین هنوز تا رسیدن به وعده ناکاموتو که سیستم نقدی همتا به همتایی بود، فاصله دارد، اما همچنان به‌عنوان امن‌ترین و محبوب‌ترین ارز دیجیتال در دنیا شناخته می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه
منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا