تکنولوژی

فیس آیدی زیر نمایشگر احتمالاً در آیفون 18 پرو در سال 2026 عرضه می‌شود

فیس آیدی زیر نمایشگر احتمالاً در آیفون 18 پرو در سال 2026 عرضه می‌شود

در یک سال اخیر، شایعات مختلفی درباره فیس‌آیدی زیر نمایشگر آیفون‌ها منتشر شده است و گزارش‌ها عموماً به این نکته اشاره می‌کنند که اپل این قابلیت را با یک سال تأخیر عرضه می‌کند. اکنون در جدیدترین گزارش‌ها، انتظار می‌رود اپل در سال 2026 در آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس از این قابلیت پرده بردارد.

براساس گزارش AppleInsider، آیفون 18 پرو و ​​آیفون 18 پرو مکس در سال 2026 اولین آیفون‌هایی خواهند بود که فیس‌آیدی آن‌ها از داینامیک آیلند به زیر نمایشگر انتقال می‌یابد. اما مدل‌های پایه آیفون ممکن است تا زمان عرضه آیفون 19 در اواخر سال 2027، از فیس‌آیدی زیر نمایشگر محروم بمانند.

فیس آیدی زیر نمایشگر احتمالاً در آیفون 18 پرو در سال 2026 عرضه می‌شود

فیس‌آیدی زیر نمایشگر در آیفون 18 پرو و آیفون 18 پرو مکس

«راس یانگ»، تحلیلگر حوزه نمایشگر پیش‌ازاین انتظار داشت که آیفون 17 پرو و 17 پرو مکس اولین آیفون‌ها با فیس‌آیدی زیر صفحه نمایش، همراه با یک پانچ کوچک برای دوربین سلفی باشند. او اکنون در شبکه اجتماعی ایکس می‌گوید که این طرح تا سال 2026 به تعویق افتاده است. این بدان معناست که آیفون‌های سال جاری و سال آینده میلادی همچنان دارای داینامیک آیلند خواهند بود که برای اولین‌بار در آیفون 14 پرو و 14 پرو مکس معرفی شد.

پس از انتقال فیس‌آیدی به زیر نمایشگر، انتظار می‌رود اپل پس از سال 2026 از فناوری دوربین زیر پنل نیز استفاده کند که توسط LG Innotek توسعه خواهد یافت. دوربین جلویی زیر صفحه‌نمایش چالش بزرگ‌تری نسبت به فیس‌آیدی محسوب می‌شود، به همین دلیل ابتدا اپل فیس‌آیدی را به زیر نمایشگر خواهد برد.

همچنین راس یانگ پیش‌بینی می‌کند اپل در همه مدل‌های آیفون 17 در سال 2025، از نمایشگر با فناوری LTPO به‌جای LTPS استفاده کند. از زمان عرضه سری آیفون 14، صفحه نمایش LTPO صرفاً به آیفون‌های پرو محدود بود که امکان استفاده از نمایشگر همیشه روشن (AOD) یکی از مزیت‌های این فناوری است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا