بازی

اعلام رسمی مدیرعامل آپارات: «آپارات گیم» زیر فشارها تعطیل شد

اعلام رسمی مدیرعامل آپارات: «آپارات گیم» زیر فشارها تعطیل شد

پس از حواشی و فشارهای اخیر، رسما اعلام شد که سرویس آپارات گیم تا آخر این هفته تعطیل می‌شود.

محمدجواد شکوری مقدم، مدیرعامل هلدینگ صبا ایده (مالک آپارات) در پی حواشی و هجمه‌های وارد شده بر سرویس آپارات گیم طی دو ماه گذشته، با انتشار یک ویدیو به ارائه توضیحاتی درباره این سرویس پرداخت. او همچنین در این ویدیو رسما اعلام کرد که آپارات گیم از جمعه ۱۸ شهریور تعطیل، و تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:نتفلیکس و رقبای صنعت استریم وارد مرحله تازه‌ای از نبرد شده‌اندمنتظر تغییر اوضاع باشیم؟
نتفلیکس و رقبای صنعت استریم وارد مرحله تازه‌ای از نبرد شده‌اند

همانطور که می‌دانید حدود دو ماه قبل، جناب آقای جبلی رییس محترم سازمان صدا و سیما در دانشگاه صنعتی شریف به حوزه گیم استریمینگ و آپارات گیم پرداختند و فضای آن را پر از محتواهای مستهجن و شیطان پرستی اعلام کردند. در پی آن، میزگردهایی در سازمان صدا و سیما برگزار شد و روزنامه‌ها این موضوع را تیتر کردند و همچنین به تمجید سرویس‌های مشابه، مثل توییچ، پرداختند. در مکالمه‌ای هم که چند روز پیش با مجموعه ساترا داشتم، اعلام کردند که طی نامه‌هایی از سمت برخی نهادها، موظف به نظارت دقیق و درست بر این فضا شده‌اند.

شکوری در ادامه این ویدیو گفت که او و تیمش «از اینکه بخواهند انرژی‌شان را صرف توضیح دادن و جنگ‌های رسانه‌ای متفاوت کنند خسته شده‌اند»، و «این میدان را به خودشان واگذار می‌کنند.» بدین ترتیب او اعلام کرد که علی‌رغم میل باطنی، این سرویس از روز جمعه ۱۸ شهریور برای همیشه خاموش می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by mohammad javad shakouri (@mohammad784)

مطلب پیشنهادی:هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانیدتولید محتوای صوتی را بهبود ببخشید
هرآنچه که باید پیش از خرید میکروفن تولید محتوا بدانید

او سپس به برخی از آمار و ارقام به دست آمده از آپارات گیم، از جمله میزبانی ۷۱ هزار استریمر که برای نزدیک به ۲.۴ میلیون مخاطب تولید محتوا کرده‌اند، اشاره کرد. او ضمن تایید بازپرداخت تمام هزینه‌های پرداخت شده توسط کاربران و همچنین حفظ محتویات این سرویس در کانال‌ها، با بیان این که «از کار کردن دست بر نمی‌دارند اما زمین بازی‌شان را عوض می‌کنند» خبر از انتقال سرویس آپارات گیم به یک پورتال گیم عربی داد.

ما از کار کردن دست بر نمی‌داریم اما زمین بازی‌مان را عوض می‌کنیم. تقصیر ما نیست اگر اینجا درک درستی از این پدیده‌های جدید وجود ندارد. سرویس آپارات گیم تا انتهای سال میلادی جاری یک ماژول از یک پورتال گیم عربی خواهد شد. برند جدایی نخواهد داشت اما همچنان به توسعه‌اش ادامه خواهد داد.

شکوری این اتفاق را یک پدیده تاریخی و رو به تکرار دانست که برای زمینه‌هایی همچون وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی، پیام‌رسان، تماس تصویری، اشتراک ویدیو، سینمای خانگی و اکنون حوزه استریم بازی اتفاق افتاده است. به اعتقاد او، رگولاتور‌ها، تنظیم‌گران و یا مسئولین این حوزه، با چیستی و چگونگی پدیده‌های جدید آشنا نیستند و به دور از تخصص و آگاهی تصمیم می‌گیرند.

مدیرعامل صبا ایده مسئولیت چنین تصمیماتی را مستقیما بر عهده کسانی دانست که بدون آگاهی و تخصص وارد حوزه‌ای می‌شوند و قبل از شناخت، تصمیم می‎‌گیرند و از بخش خصوصی برای مشورت و راهنمایی، بهره نمی‌برند. او در نهایت ویدیو خود را با این جمله به پایان رساند: «ما از مهاجرت کاربران و نخبگان به مهاجرت سرویس‌ها و شرکت‌ها رسیده‌ایم و این جای تاسف دارد.»


نقد انیمیشن DC League Of Super Pets

تماشا در کانال یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا