رمز ارز

کلاهبرداری جدید یک ارز دیجیتال!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش شرکت امنیتی پک شیلد، کرنرچین (CornerChain) یا CNR، ارز دیجیتال بومی Corner – شبکه‌ای از بلاکچین‌ها که ادعا می‌کند خدمات دفتر کل را به کسب‌وکارها ارائه می‌دهد – از کاربران خود کلاهبرداری کرده است.
این روش که راگ‌پول (Rug Pull) نامیده می‌شود، نوعی کلاهبرداری ارزهای دیجیتال است و زمانی اتفاق می‌افتد که توسعه‌دهندگان یک پروژه، ارزش توکن خودشان را افزایش داده و بلافاصله ناپدید می‌شوند و سرمایه‌گذاران را با ارزی بی‌ارزش رها می‌کنند. راگ‌پول، نوعی سوءاستفاده مالی غیرمتمرکز (DeFi) و رایج‌ترین نوع کلاهبرداری در این حوزه است.
طبق گزارش‌ها، توکن CNR اندکی پس از رسیدن به بالاترین رکورد تاریخ خود یعنی ۰٫۲۷ دلار در ۶ سپتامبر، ۹۹٫۵ درصد سقوط کرد و تقریبا به صفر رسید. این توکن، اندکی قبل یک رشد ۱۴۹ هزار درصدی را تجربه کرده بود.
کرنرچین در پنکیک سواپ ورژن ۲، یک صرافی غیرمتمرکز محبوب معامله می‌شود که امکان مبادله توکن‌های BEP-20 را در زنجیره بایننس فراهم می‌کند. پنکیک سواپ V2، بزرگ‌ترین صرافی در اکوسیستم زنجیره بایننس و یکی از صرافی‌های غیرمتمرکز برتر ازنظر سهم بازار است. به لطف ساختار بازارساز خودکار (AMM) این صرافی، کاربران می‌توانند در آن با یک استخر نقدینگی معامله کنند.
نگاهی به توییتر کرنرچین نشان می‌دهد که تعداد کمی از توییت‌ها به‌جز آدرس قرارداد BSC که در ۲۴ آگوست ارسال شده بود، حذف شده‌اند. بررسی بیشتر پاسخ‌ها در توییتر نشان داد که اکثر کاربران از عدم توانایی در فروش دارایی‌های CNR خود شکایت دارند. محدود کردن برخی سرمایه‌گذاران از فروش یک توکن، یکی از شاخص‌های گویای تقلبی بودن یک پروژه است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا