عمومی

فروش کارت گرافیک AMD به‌شدت افت کرد

فروش کارت گرافیک AMD به‌شدت افت کرد

آمار فروش کارت گرافیک AMD چندان جالب به‌نظر نمی‌رسد. این شرکت در گزارش مالی سه‌ماهه‌ی اول ۲۰۲۴ اعلام کرد که درآمد گرافیک‌هایش نسبت‌به سه‌ماه قبل‌از آن ۳۳ درصد و در مقایسه‌با بازه‌ی مشابه سال گذشته ۴۸ درصد افت کرده است.

AMD در فصل اول ۲۰۲۴ از بخش گیمینگ ۹۲۲ میلیون دلار درآمد کسب کرد. در مقایسه، فروش کارت گرافیک انویدیا در همین بازه‌ی زمانی ۲٫۹ میلیارد دلار گزارش شد.

ای‌ام‌دی پردازنده‌ی اکثر کنسول‌های بازی نظیر پلی‌ استیشن ۵ و ایکس‌ باکس سری ایکس را تأمین می‌کند. با قدیمی‌شدن نسبی کنسول‌ها و اشباع بازار، درآمد ای‌ام‌دی کمتر از قبل شده است.

AMD در ابتدای سال ۲۰۲۴ کارت گرافیک RX 7600 XT را عرضه کرد که با استقبال خوبی مواجه نشد. این محصول دارای ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی GDDR6 است و در اجرای اکثر بازی‌ها عملکرد بهتری نسبت‌به نسل قبل خود دارد.

با وجود این که قیمت کارت گرافیک جدید RX 7600 XT ای‌ام‌دی ۳۲۹ دلار اعلام شد، اما باز هم نتوانست جایگاه خود را در میان بهترین کارت‌‌های گرافیک اقتصادی حفظ کند. از طرف دیگر، گفته می‌شود MSI به‌دنبال قطع همکاری با AMD است و دیگر گرافیک‌های مبتنی‌بر سری Radeon RX 7000 را تولید نخواهد کرد.

AMD روی ارائه‌ی تخفیف‌ به کارت‌هایی مانند RX 7900 XT حساب کرده که خبر خوبی برای گیمرها است، اما بدون شک درآمد بالایی برای کسب‌وکار گرافیکی AMD نخواهد داشت.

AMD ضربه‌ی بزرگی را از ناحیه‌ی کسب‌وکار گیمینگ تحمل می‌کند، اما به APU-های Strix Halo و پردازنده‌های هوش مصنوعی رایزن پرو خوش‌بین است.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا