رمز ارز

تداوم ارسال سیگنال‌های نزولی برای بیت کوین؛ ماینرها هم شروع به فروش کردند!

تداوم ارسال سیگنال‌های نزولی برای بیت کوین؛ ماینرها هم شروع به فروش کردند!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

همزمان با افزایش فشار فروش و افت قیمت‌ها در بازار کریپتو، ماینرها نیز شروع به انتقال بیت‌کوین (BTC) به صرافی‌ها کرده‌اند.

تحلیلگران این فروش گسترده را اقدامی منطقی از سوی ماینرها برای پوشش دادن هزینه‌های خود پس از هاوینگ می‌دانند. ماینرها در حال حاضر به دلیل نصف شدن درآمد بیت‌کوینی خود نسبت به چند هفته‌ پیش، با وجود قیمت‌های تقریبا مشابه، مجبور به فروش دارایی‌هایشان شده‌اند.

کارشناسان هشدار می‌دهند که طولانی شدن روند سودآوری منفی در میان ماینرها می‌تواند بر قیمت بیت‌کوین هم تاثیر منفی بگذارد. البته آنها توصیه می‌کنند که صرفا بر اساس این داده‌ها دچار وحشت نشوید و به طور مداوم این موضوع را رصد کنید.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

علاوه بر فروش بیت‌کوین توسط ماینرها، عوامل کلان اقتصادی نیز بر قیمت بیت‌کوین تاثیر می‌گذارند.

در حالی که راه‌اندازی صندوق‌های ETF اسپات در هنگ‌کنگ در ابتدا با استقبال مواجه شد، اما این صندوق‌ها در اولین روز معاملاتی خود عملکرد ناامیدکننده‌ای داشتند. در این میان، خروج سرمایه از صندوق‌های ETF بیت‌کوین در آمریکا نیز همچنان ادامه دارد.

این هفته همچنین شاهد رویدادهای اقتصادی مهمی در ایالات متحده خواهیم بود که با تصمیم‌گیری مورد انتظار فدرال رزرو در مورد نرخ بهره در تاریخ ۱ می آغاز می‌شود.

در تاریخ ۳ می نیز، ایالات متحده نرخ بیکاری مربوط به ماه آوریل را منتشر خواهد کرد.

نگرانی‌ها در مورد افزایش نرخ بهره در آمریکا، از مهم‌ترین عوامل فشار بر بیت‌کوین است. بازار ارزهای دیجیتال به طور معمول در محیطی با نرخ بهره‌ پایین و نقدینگی فراوان، رونق می‌گیرد.

همچنین، بالا بودن داده‌های مربوط به شاخص هزینه‌های مصرف‌ شخصی (PCE) هم که به عنوان معیار ترجیحی فدرال رزرو برای سنجش تورم به کار می‌رود، فشار دیگری بر بازار ارزهای دیجیتال وارد کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا