بازی

فیلم Oldboy به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی در ایالات متحده اکران می‌شود

فیلم Oldboy به مناسبت سالگرد ۲۰ سالگی در ایالات متحده اکران می‌شود

در حالی که فیلم Oldboy شاهکار ماندگار پارک چان-ووک به ۲۰ سالگی‌اش نزدیک می‌شود، ناشر مستقلی را برای اکران در ایالات متحده به دست آورده است.

مطلب پیشنهادی:چرا فیلم‌های ابرقهرمانی باعث افول ستاره‌های سینما می‌شوند؟ستاره‌های سینما زندانی فیلم‌های ابرقهرمانی شده‌اند
چرا فیلم‌های ابرقهرمانی باعث افول ستاره‌های سینما می‌شوند؟

در جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون متوجه شدیم که Oldboy نیز همانند فیلم‌های «پدرخوانده» و «آرواره‌ها» به مناسبت بیستمین سالگردش قرار است در سینماهای ایالات متحده اکران شود. از طرفی به‌نظر می‌رسد تصمیم برای اکران مجدد این عنوان در زمان مناسبی اتفاق افتاده است. زیرا کارگردان این فیلم یعنی پارک چان-ووک در جشنواره فیلم کن امسال جدیدترین اثر خود یعنی Decision to Leave را به نمایش گذاشت و جایزه بهترین کارگردان جشنواره کن ۲۰۲۲ را از آن خود کرد.

اولدبوی به عنوان دومین قسمت از سه‌گانه انتقام پارک چان-ووک داستان فردی را روایت می‌کند که ربوده شده و به مدت ۱۵ سال زندانی می‌شود. با این حال یک روز او به طرز مرموزی آزاد شده و پی حقیقت را می‌گیرد؛ فیلمی با مفاهیم عمیق، پیچیده، آزاردهنده و پرپیچ و خم که در نهایت به پایان دیوانه‌واری دست پیدا می‌کند.

این فیلم که از آن به عنوان یکی از برترین اقتباس‌ها در سینمای کره جنوبی یاد می‌شود در جشنواره فیلم کن ۲۰۰۴ درخشید و در ادامه منتقدان و تمشاگران را به تحسین وا داشت. اثری که تاثیر آن را نه‌تنها در سینما و آثار مابعدش که در مدیوم‌های دیگری همچون ویدیوگیم نیز می‌توان یافت.

مطلب پیشنهادی:چگونه شخصیت‌های منفی به قهرمانان سینما تبدیل شدند؟واکاوی یک مسیر تحسین‌برانگیز
چگونه شخصیت‌های منفی به قهرمانان سینما تبدیل شدند؟


سال گودمن خفن‌تر بود یا هایزنبرگ؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا