عمومی

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک؛ پلتفرم معروف نگران آزادی بیان در آمریکا است

لایحه ممنوعیت تیک‌تاک؛ پلتفرم معروف نگران آزادی بیان در آمریکا است

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه‌ای را تصویب کرده که ممکن است به ممنوعیت تیک‌تاک در این کشور منجر شود، مگر اینکه بایت‌دنس ظرف یک سال سهام خود را به یکی از شرکت‌های آمریکایی بفروشد.

لایحه با رأی اکثریت به تصویب رسیده و اکنون به سنا منتقل شده است تا در روزهای آینده به رأی گذاشته شود. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، اعلام کرد که از این قانون‌ حمایت خواهد کرد.

تیک‌تاک پس از تصویب لایحه‌ی جدید، نگرانی‌های خود را در مورد آزادی بیان ابراز کرد: «متأسفانه مجلس نمایندگان آمریکا با استفاده از پوشش و کمک‌های خارجی و به بهانه‌های بشردوستانه، دوباره تلاش کرده است تا لایحه‌ای که حقوق آزادی بیان ۱۷۰ میلیون آمریکایی را زیر پا می‌گذارد، به تصویب برساند.»

بسیاری از قانون‌گذاران آمریکایی از هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات معتقدند که تیک‌تاک به دلیل اینکه امکان دارد اطلاعات کاربران آمریکایی را با چین به اشتراک بگذارد، می‌تواند خطراتی در حوزه‌ی امنیت ملی ایجاد کند. تیک‌تاک اصرار دارد که هرگز داده‌های آمریکایی‌ها را به اشتراک نگذاشته است.

رئیس کمیته‌ی اطلاعات سنا از اینکه تیک‌تاک می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای تبلیغات توسط دولت چین استفاده شود، ابراز نگرانی کرده است. برخی از دموکرات‌های پیشرو نگرانی‌های مربوط به آزادی بیان را در مورد ممنوعیت تیک‌تاک ابراز کرده‌اند و به‌جای آن خواستار قوانین دقیق‌تر و سخت‌گیرانه‌تر برای حفاظت از داده‌های شهروندان آمریکایی شده‌اند.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا