تکنولوژی

اپل ظاهراً بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌حساب می‌سازد

اپل ظاهراً بالاخره برای آیپد اپلیکیشن ماشین‌حساب می‌سازد

بیش از 14 سال است که اپلیکیشن ماشین‌حساب اپل عرضه شده است. اما نکته جالب این است که این اپلیکیشن تا حالا برای آیپد عرضه نشده است. حالا ظاهراً کوپرتینویی‌ها بالاخره قصد دارند این برنامه کاربردی را برای تبلت‌های خود عرضه کنند.

به‌گزارش مک‌رومرز، فقدان یک برنامه رسمی ماشین‌حساب در آیپد، یکی از معایب عجیب سیستم‌عامل آیپدها بوده است؛ بنابراین بسیاری از کاربران منتظر این ابزار کاربردی هستند. دراین‌بین، کاربران آیپد از برنامه‌های ماشین‌حساب متفرقه مثل PCalc و Calcbot استفاده می‌کنند.

اپل اینسایدر نیز هفته گذشته گزارش داد که macOS 15 یک برنامه ماشین‌حساب جدید خواهد داشت. این برنامه قابل‌ادغام با اپلیکیشن Notes است و با داشتن یک نوار کناری که محاسبات اخیر را فهرست می‌کند، انجام محاسبات را راحت‌تر می‌کند.

ماشین حساب اپل برای آیپد

زمان انتشار اپلیکیشن Calculator برای آیپد

انتظار می‌رود اولین بتای iPadOS 18 بلافاصله پس از مراسم WWDC منتشر شود. احتمالاً این به‌روزرسانی در ماه سپتامبر (شهریور-مهر 1403) در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد. در این نسخه از سیستم‌عامل آیپد، برنامه ماشین‌حساب نیز وجود خواهد داشت.

برای سال‌ها، کاربران آیپدها مجبور بودند برنامه‌های ماشین‌حساب شخص ثالث را دانلود کنند یا از نسخه‌های تحت وب ماشین‌حساب‌ها استفاده کنند. استفاده از این برنامه‌های شخص ثالث چندان خوشایند نیست، زیرا برخی از آنها مملو از تبلیغات هستند یا با رابط کاربری آیپد هماهنگ نیستند. ناگفته نماند که برنامه‌های ماشین‌حساب قدرتمندی مانند PCalc، پولی هستند و کاربران نمی‌توانند به‌صورت مجانی از آن‌ها استفاده کنند.

خوشبختانه به‌نظر می‌رسد که اپل از این محدودیت‌ها آگاه شده است. به‌همین دلیل قصد دارد ماشین‌حساب اختصاصی خود را برای دارندگان آیپد عرضه کند. ماشین‌حساب جزو برنامه‌های کاربردی برای بسیاری از کاربران است؛ برخی کاربران محاسبات مالی روزانه خود را با ماشین‌حساب گوشی یا تبلت انجام می‌دهند. بنابراین وجود چنین برنامه‌ای، مهم است. باید منتظر ماند و دید که این برنامه عملکرد مناسبی روی آیپدها خواهد داشت یا خیر.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا