بازی

GameStop بدون اجازه NFT بازی‌های مستقل را می‌فروخت

GameStop بدون اجازه NFT بازی‌های مستقل را می‌فروخت

چند سالی است که GameStop اوضاع عجیبی دارد. در سال ۲۰۲۱ شرکت متحمل ضررهای هنگفت و اخراج کارکنان شد، سپس سقوط سهام گیم‌استاپ رخ داد. پس از آن رجی فیلس-ایمی (Reggie Fils-Aime) به هیئت مدیره پیوست تا تلاش کند اوضاع را به ثبات برساند، اما با شرایط بد آنجا را ترک کرد و سپس شرکت تصمیم گرفت وارد کسب‌وکار NFT شود.

اگر فکر می‌کنید شاهد یک سریال آبکی هستید، بهتر است خودتان را آماده کنید زیرا فصل بعدی تازه شروع شده است. به نظر می‌رسد که بازار NFT در GameStop برای فروش بازی‌های مستقل، بدون اجازه مورد استفاده قرار گرفته است.

مطلب پیشنهادی:چرا بازی‌ها به اندازه‌ی قبل جذاب نیستند؟تماشا کنید
چرا بازی‌ها به اندازه‌ی قبل جذاب نیستند؟

به گزارش Ars Technica، شخصی به نام نیتن اِلو (Nathan Ello) از بازار برای عرضه مجموعه NiFTy Arcade استفاده کرد و در فروش اولیه 8.4 ETH کسب کرد که معادل حدود ۱۴ هزار دلار می‌شود. با این حال، مانند بسیاری از موارد حول NFTها، مشخص شد که اِلو مجوز استفاده دو بازی از این مجموعه را ندارد و سه بازی دیگر نیز در حال بررسی هستند. علاوه بر این، او مجوز استفاده از موتور بازی‌سازی PICO-8 که در هر پنج بازی به کار رفته را نداشته است. او در بیانیه‌ای مبهم به Ars Technica گفت:

اگر مردم این NFT‌ها را ارزشمند بدانند، یک امتیاز به حساب می‌آید، اما قصد من این است که بازی‌هایی را ایجاد و به نمایش بگذارم که در بازارهای NFT و کیف پول‌های NFT قابل بازی هستند. اگر کسی بخواهد به آسانی بازی را مستقیماً از کیف پول خود یا صفحه پروفایل خود در بازار، بدون نیاز به ماین کردن داشته باشد، می‌تواند یک نسخه را خریداری کند.

GameStop

GameStop هم‌اکنون مجموعه را حذف کرده و اکانت اِلو را نیز به حالت تعلیق درآورده است. Ello ادعا کرده که برخی از مسائل مربوط به مجوز اشتباه او بوده، اما یکی از بازی‌ها به نام Galactic Wars، در بخش «بدون مجوز» فهرست شده بود.

ماه گذشته خبر رسید یکی از NFT‌هایی که در بازار GameStop فروخته می‌شود، الهام گرفته از عکس وحشتناک «مرد در حال سقوط» قربانی ۱۱ سپتامبر بود. گفتنی است که به سرعت تصویری از یک فضانورد با قربانی آن حادثه جایگزین شد که در تصویر همچنان به همان شیوه سقوط می‌کرد. هزینه این محصول 0.65 ETH معادل ۹۹۴.۷۴ دلار بود که گیم‌استاپ پس از دریافت انتقادات شدید آن را حذف کرد.

مطلب پیشنهادی:ما از ویدیوگیم چی یاد می‌گیریم؟وقتی ویدیوگیم تبدیل به معلم میشه
ما از ویدیوگیم چی یاد می‌گیریم؟


نقد انیمیشن جدید مینیون ها

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا