عمومی

قلب شما چندساله است؟ حلقه هوشمند اورا جواب را مشخص می‌کند

قلب شما چندساله است؟ حلقه هوشمند اورا جواب را مشخص می‌کند

برند Oura قصد دارد چند ویژگی جدید را به حلقه‌های هوشمندش اضافه کند. قابلیت اندازه‌گیری سن قلبی-عروقی و ظرفیت قلبی تا اوایل خردادماه به نسل سوم حلقه‌‌های هوشمند Oura اضافه خواهد شد. این دو معیار، سلامت قلب را در طولانی‌مدت ارزیابی می‌کنند.

شیامال پاتل، سرپرست علمی اورا، اذعان می‌کند که می‌توان روی ظرفیت قلبی و سن قلبی-عروقی تأثیر گذاشت. اورا در حال حاضر روی معیار‌های کوتاه‌مدت متمرکز است اما تلاش می‌کند تا با معرفی دو ویژگی جدید، سلامت بلند‌مدت را هدف بگیرد. این شرکت قصد دارد به کاربران نشان دهد که فعالیت‌های روزانه چه تأثیراتی روی سلامت و طول عمر می‌گذارند.

حلقه‌ی هوشمند اورا سن قلبی-عروقی را اندازه‌گیری و آن را با سن تقویمی کاربر مقایسه می‌کند. این حلقه از حسگر‌های فتوپلتیسموگرافی (PPG) برای اندازه‌گیری ضربان قلب، موج نبض و سفتی شریان استفاده می‌کند.

اندازه گیری حداکثر اکسیژن مصرفی با حلقه هوشمند Oura

Oura

هرچه رگ‌های خونی سفت‌تر باشند، سیستم قلبی-عروقی کارایی کمتری خواهد داشت و قلب مجبور است با شدت بیشتری کار کند. رگ‌های سفت برخلاف رگ‌های سالم نمی‌توانند در برابر تغییرات فشار خون به‌طور مناسب سازگار شوند. حلقه‌ی اورا با یک ارزیابی ۱۴ روزه، وضعیت سن قلبی-عروقی کاربران را نسبت به سن تقویمی‌شان مشخص می‌کند.

ظرفیت قلبی با انجام تست ۶ دقیقه‌ای مشخص می‌شود. در این تست کاربر باید در زمان ۶ دقیقه با حداکثر سرعت راه برود و در نهایت حداکثر اکسیژن مصرفی (VO2 Max) اندازه‌گیری می‌شود. VO2 Max یک شاخص مهم برای ارزیابی سلامت سیستم قلبی-تنفسی است. هرچه مقدار این شاخص بالاتر باشد، می‌توان انتظار داشت که فرد عملکرد بهتری را در ورزش‌های استقامتی از خود نشان دهد.

هر مداخله‌ی مثبتی مانند ورزش می‌تواند سلامت قلبی-عروقی افراد را بهبود بخشد و اورا قصد دارد این اثرات را به کاربران نشان دهد. به عنوان مثال، در اپلیکیشن اورا قابلیتی وجود دارد که به کاربر اعلام می‌کند در صورتی که فرد بخواهد ۱۰ سال بعد از پنج پله بالا رود چه حسی خواهد داشت. حلقه‌ی اورا بررسی می‌کند در صورتی که مداخلات مثبت و افزایش VO2 Max صورت گیرد، کاربران چه تفاوتی را در آینده احساس خواهند کرد.

بازار حلقه‌های هوشمند به‌زودی جدی‌تر و پرشورتر می‌شود؛ چون سامسونگ اولین حلقه‌ی هوشمندش را تا اواخر سال جاری به بازار عرضه خواهد کرد.

پاتل می‌گوید که اورا برنامه‌های بیشتر و متنوع‌تری را در نظر دارد. این شرکت به‌روزرسانی بیشتری را در سال ۲۰۲۵ منتشر خواهد کرد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا