بازی

مایکروسافت در گذشته به جنگ کنسول ها دامن می‌زد

مایکروسافت در گذشته به جنگ کنسول ها دامن می‌زد

جنگ بین کنسول‌ها در سال‌های اخیر به موضوع ناچیز و کم اهمیتی تبدیل شده، اما مایکروسافت در گذشته یکی از جناح‌هایی بود که به این موضوع دامن می‌زد. 

پیتر مور، رئیس سابق ایکس باکس، اعلام کرده است که مایکروسافت در زمان پلی استیشن ۳ و ایکس باکس ۳۶۰ به جنگ کنسول ها دامن می‌زد. البته هدف این شرکت ایجاد تفرقه نبود و از این کار برای تشویق کارکنان خود استفاده می‌کرد. مور در مصاحبه با Front Office Sports بیان کرد که در آن زمان دیدگاه آن‌ها رقابت سالم با سونی بود. 

ما به جنگ‌های کنسولی نه برای ایجاد تفرقه، بلکه برای به چالش کشیدن یکدیگر دامن می‌زدیم. وقتی می‌گویم همدیگر را به چالش می‌کشیدیم، منظور مایکروسافت در مقابل سونی است. اگر مایکروسافت پس از وقوع حادثه حلقه‌های قرمز مرگ {عاملی که منجر به از کار افتادن کنسول ایکس باکس ۳۶۰ می‌شد} این مسیر را طی نمی‌کرد، صنعت بازی‌ها امروزه ضعیف‌تر می‌شد و شما رقابت امروزی را شاهد نبودید.

جنگ کنسول

به سادگی می‌توان گفت که سرمایه گذاری میلیاردی دو غول بزرگ مانند مایکروسافت و سونی برای صنعت‌ بازی خوب است. شما باید عالی باشید، در غیر این صورت گیمرها به سراغ شرکت دیگر خواهند رفت.

در اوایل نسل هفتم با توجه به حادثه حلقه‌های قرمز مرگ، مایکروسافت وضعیت چندان خوبی نداشت و بدون شک اگر این مشکل حل نمی‌شد، برند ایکس باکس برای همیشه نابود می‌شد. اکنون در نسل نهم به سر می‌بریم و مایکروسافت با سرویس گیم پس وضعیت خوبی در رقابت با سونی دارد و انتظار عملکرد نزدیکی از سوی هر دو شرکت را داریم.

در این راستا بد نیست اشاره کنیم که ایکس باکس سال مالی خود را با رکورد شکنی به پایان رساند.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


منتظر انیمیشن پابچی + دیگر بازی‌ها باشید

تماشا با بالاترین کیفیت در یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا