رمز ارز

کارگروه ویژه، مامور تدوین قانون رمزارزها

زمان مطالعه: 2 دقیقه

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس، گفت:

کارگروهی متشکل از همه دستگاه‌ها و بخش‌های مرتبط با موضوع رمزارزها و با بهره‌گیری از توان تخصصی بخش‌های علمی و خصوصی در کمیسیون به منظور تدوین قانون جامع رمزارزها تشکیل می‌شود.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

خضریان گفت:

به دلیل نبود یک قانون جامع برای فعالیت در حوزه رمزارزها، کمیسیون اصل نود نسبت به طرز کار دستگاه‌های اجرایی ورود کرد و صحبت‌های همه بخش‌های ذینفع به سمع و نظر اعضای کمیسیون رسید. پیش از این در اصلاح قانون مبارزه با قاچاق قرار بود برای بحث رمزارزها پیش بینی‌های قانونی صورت گیرد، اما دولت اعلام کرد در حال تدوین لایحه‌ای مستقل در این خصوص است، بنابراین، بحث اصلاح قانون مبارزه با قاچاق متوقف شد و مطالبه این لایحه مستقل یکی از بحث‌های اصلی جلسه کمیسیون بود.

وی ادامه داد:

آن‌گونه که در جلسه مطرح شد، لایحه‌ای خاص موضوع رمزارزها با همکاری مشترک بانک مرکزی و وزارت اقتصاد تهیه شده است و سندی نیز در ستاد تحول ریاست جمهوری برای این امر در حال تدوین است که چهار سرفصل اصلی تولد رمزارز، نگهداری رمزارز، تبادل رمزارز و استفاده از رمزارز در پرداخت‌ها را مورد توجه قرار داده است و در کنار این‌ها نیز، کمیته اقتصاد دیجیتال کمیسیون اقتصادی مجلس در حال تدوین طرحی در این باره است.

او افزود:

وزارت اقتصاد و دارایی نگاه توسعه‌ای به رمزارزها دارد، اما در مقابل بانک مرکزی بر محدودسازی و کوچک‌سازی بازار رمزارز معتقد است. مقرر شد کمیسیون اصل نود به عنوان نهاد هماهنگ‌کننده به موضوع ورود کرده و کمیته مشترکی را با حضور همه دستگاه‌های ذیربط اجرایی و پژوهشی و البته بخش‌های علمی دانشگاهی و خصوصی مرتبط تشکیل دهد تا با یک اتحادنظر، یک طرح و یا لایحه جامع در مورد رمزارزها تدوین شود تا همه بخش‌های درگیر از قانون جامع خروجی منتفع شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا