رمز ارز

پروژه دور زدن تحریم‌ها با رمزارزها کلید خورد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گفته‌ علیرضا پیمان‌پاک، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در دو سال گذشته چیزی حدود پنج میلیارد دلار از تجارت ایران به شیوه تهاتر انجام شده است. وی همچنین از آغاز تجارت ایران، روسیه و چین با رمزارزها خبر داد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهارات خود در مورد استفاده از رمزارزها برای دور‌زدن تحریم‌ها گفت:

ما از همان ابتدا، روی پلتفرم‌های (نه استفاده از ارزهای دیجیتال) بحث بازاریابی‌ مبتنی ‌بر سیستم‌های نرم‌افزاری و قراردادهای هوشمند یعنی روی smart contractها متمرکز شدیم و الان نیز پیاده‌سازی شده و برای استفاده از سایت اعتبارسنجی هم فعال است. برای مثال وقتی فرد وارد می‌شود و از یک پلتفرم B to B یا B to C استفاده می‌کند و می‌تواند به کشور مقصدش متصل شود، روی بستر مثلا اتریوم و بلاکچین محصولش را اعلام و عرضه کند و یک قرارداد هوشمند منعقد کند و رمزارزی را دریافت کند که می‌تواند برای واردات مورد استفاده قرار بگیرد.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

وی همچنین افزود:

تجارت‌های کشور با رمزارزها رسما شروع نشده است، اما ما سازوکار را پیاده کردیم و حدود دو سه هفته است که اعتبارسنجی آن را شروع کرده‌ایم، یعنی افراد با ‌عنوان‌های تجاری که می‌خواهند، باید اعتبارسنجی شده و به ما وصل شوند. ما تقریبا در چهار، پنج کشور مختلف که مثلا یکی از آنها چین و دیگری روسیه است، برای تجارت با رمزارزها اعلام آمادگی کردیم و عمده مذاکرات هم برای کالاهای مصرفی است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا