رمز ارز

ورود سولانا به فاز اصلاحی قیمت

زمان مطالعه: 3 دقیقه

سولانا (SOL) در 20 ژوئیه پس از آزمایش یک سطح مقاومتی تکنیکال حیاتی، اندکی کاهش یافت و این حاکی از عقب‌نشینی بیشتر قیمت در هفته‌های آینده است.

دریافت ۳۰,۰۰۰ شیبا رایگان

فقط با ثبت نام در صرافی ارز پلاس ۳۰,۰۰۰ شیبا هدیه بگیر!
دریافت جایزه

قیمت سولانا چشم به افت 50 درصدی دارد

به گزارش سایت کوین تلگراف، قیمت سولانا پس از ناکامی در شکستن مقاومت خط روند صعودی چند هفته‌ای خود بیش از 4 درصد کاهش یافت و به 44 دلار رسید. جالب اینجاست که این سطح مقاومتی به عنوان بخشی از چیزی است که به نظر می‌رسد یک الگوی ادامه‌دهنده نزولی به نام پرچم خرسی باشد.

solana-price-enters-correction-territory
نمودار قیمت روزانه SOL/USD.

آزمایش قبلی همان خط روند مقاومتی در اواخر ژوئن قبل از افت قیمت 3۰ درصدی، نشان‌دهنده تمایل به توزیع و فروش در بین معامله‌گران سولانا بود. بنابراین، آخرین عقب‌نشینی از همان محدوده می‌تواند منجر به افزایش حرکت نزولی اصلاحی شود.

در همین حال، خط روند پایین این الگوی پرچم، جلوی نزول ناگهانی سولانا را گرفته است. در نتیجه، سناریوی تصحیح گسترده سولانا می‌تواند قیمت آن را به سطح حمایتی برساند که در حال حاضر نزدیک به 35.40 دلار یعنی 20 درصد زیر سطح قیمت فعلی است.

علاوه بر این، بسته شدن کندل در زیر خط روند پایین می‌تواند منجر به بریک داون از پرچم خرسی شود، که در آن قیمت به اندازه ارتفاع روند نزولی (موسوم به میله پرچم) که قبل از شکل‌گیری پرچم بوده، کاهش می‌یابد.

solana-price-enters-correction-territory
نمودار قیمت روزانه SOL/USD با سناریوی شکست الگوی پرچم

این امر سولانا را تا سپتامبر به سطحی نزدیک به 21 دلار می‌رساند که در صورت تحقق آن، بیش از 50 درصد از قیمت 20 جولای کاهش می‌یابد.

آنچه کارشناسان در مورد سولانا می‌گویند

شکل‌گیری الگوی پرچم خرسی پس از افزایش قیمت 80 درصدی از 14 ژوئن ظاهر شد، که عمدتاً ناشی از بهبودی مشابه در سراسر بازار ارزهای دیجیتال بود. به عنوان مثال، اتریوم رقیب اصلی سولانا در فضای قراردادهای هوشمند، از یک ماه پس از رسیدن به کف 880 دلار، بیش از 85 درصد افزایش یافته است. به طور مشابه، بیت کوین هم در مدت مشابه 35 درصد افزایش قیمت یافته است.

تحلیلگر مستقل بازار، Altcoin Sherpa معتقد است که اگر بیت کوین به صعود خود ادامه دهد، قیمت سولانا در سال 2022 به منطقه 60 تا 80 دلار افزایش می‌یابد. در مقابل، آندری دیاکونوف، مدیر ارشد تجاری در Choise، خاطر نشان می‌کند که تقاضا برای سولانا ممکن است به دلیل انتقال اتریوم به اثبات سهام در سپتامبر کاهش یابد.

دیاکونوف توضیح می‌دهد:

پروتکل جدید اتریوم مزایایی مشابه سولانا را دارد و سرمایه‌گذاران ممکن است در صورت رفع گس فی بالا و مشکلات مقیاس‌پذیری، از اتریوم استفاده کنند.

در این میان، Paweł Łaskarzewski، یکی از مدیران عامل شبکه Synapse نیز نگران است که افزایش مداوم قیمت سولانا یک دام برای خریداران باشد. وی خاطرنشان می‌کند که سولانا، در کنار بقیه بازار ارزهای دیجیتال، همچنان با موانع کلان ناشی از تورم بالاتر و افزایش نرخ وام مواجه است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا