بازی

سونی نگران رقابت با سرویس گیم پس نیست

سونی نگران رقابت با سرویس گیم پس نیست

رقابت بین سونی و مایکروسافت در نسل نهم کنسول‌های خانگی بالا گرفته و به نظر می‌رسد که سرویس گیم پس توانسته موفقیت بزرگی برای ردموندی‌ها باشد.

با این وجود یک منبع داخلی اعلام کرده که جیم رایان (Jim Ryan)، مدیرعامل شرکت سرگرمی‌های تعاملی سونی، گیم پس را رقیب خود نمی‌داند. سونی و رایان به دنبال جلوگیری از نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد هستند، با این وجود باور دارند که سرویس گیم پس خطری برای سلطه آن‌ها به بازار نخواهد بود. 

مطلب پیشنهادی:آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟دو راهی عقل و احساس!
آیا PS4 در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

یک منبع داخلی که سعی کرده هویت خود را مخفی نگه دارد، اعلام کرده که جیم رایان در جلسه‌ای با کارکنان به صحبت در این زمینه پرداخته است. رایان اعلام کرده که میزان پلی استیشن ۵ فروخته شده در دو سال گذشته بیشتر از مشترکین گیم پس در ۶ یا ۷ سال پس از آغاز به کار این سرویس بوده است. 

رایان اشاره کرد که سرویس‌های پلی استیشن ۵۰ میلیون کاربر دارند ولی این عدد برای ایکس باکس تقریبا ۲۰ میلیون نفر است. او می‌داند که برای رشد سرویس‌های خود باید تلاش بیشتری کنند و به هیچ وجه به موفقیت فعلی شرکت راضی نیست. اما اگر سونی به گیم پس اهمیت نمی‌دهد، پس چرا مخالف خرید اکتیویژن توسط مایکروسافت است؟ 

سرویس گیم پس

مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله و قانونی پیشنهاد داده تا عناوین جدید سری کال آو دیوتی را همان روزی که به ایکس باکس می‌آید، برای پلی استیشن نیز در دسترس قرار دهد. این شرکت همچنین در هفته گذشته نیز اعلام کرد که معاملات مشابهی را به نینتندو و استیم ارائه کرده است.

هنوز سرنوشت خرید اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت مشخص نیست و این امکان وجود دارد که سازمان FTC و اتحادیه اروپا مانع نهایی شدن آن شود.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray


با پول استیم دک چه چیزهایی می‌توانیم بخریم؟

تماشا از یوتیوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا