تکنولوژی

بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب

بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب

گلکسی A35 5G آخرین گوشی میان‌رده ارزان‌قیمت سامسونگ است. این گوشی با تغییرات زیادی نسبت به نسل قبل خود، جایگزین مدل قبلی شده است. در این مقاله از lastech قصد داریم به بررسی گوشی گلکسی A35 بپردازیم و عمکلرد نرم‌افزار و سخت‌افزار آن را نیز در بخش‌های مختلف بسنجیم.

فهرست مشخصات فنی گلکسی A35

نام گوشی گلکسی A35
نمایشگر نمایشگر 6.6 اینچی سوپر امولد با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل و نرخ رفرش 120 هرتزی
چیپست اگزینوس 1380
حافظه رم 6-8 گیگابایت
حافظه داخلی 128-256 گیگابایت
سیستم‌عامل اندروید ۱۴ با پوسته اختصاصی One UI 6.1
دوربین اصلی دوربین اصلی سه‌گانه شامل دوربین عریض 50 مگاپیکسلی، دوربین فوق‌عریض 12 مگاپیکسلی و ماکرو 5 مگاپیکسلی
دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی
باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی
فناوری شارژ سیمی 25 وات / عدم پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
وزن 209 گرم
بدنه قاب پشتی شیشه‌‌‌ای و فریم پلاستیکی/ شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس پلاس / استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر گردوغبار و آب تا عمق ۱ متر به‌ مدت نیم ساعت
قابلیت‌‌های جانبی مجهز به اسپیکر استریو، حسگر اثرانگشت زیر نمایشگر و پشتیبانی از شبکه 5G
قیمت در زمان نگارش مطلب: مدل 8/256 گیگابایتی حدود 14 میلیون تومان

ویدیو مقایسه گوشی گلکسی A35 و A55

تماشا در یوتوب lastech

تماشا در آپارات lastech

گوشی میان‌رده سامسونگ گلکسی A35 از سوی فروشگاه اینترنتی «تکنولایف» در دسترس lastech قرار گرفته است. تکنولایف یکی از مجموعه‌های بزرگ فروش انواع گوشی‌های هوشمند، گجت‌های پوشیدنی و سایر لوازم الکترونیکی محسوب می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر از سبد محصولات تکنولایف، وارد سایت این فروشگاه اینترنتی شوید

طراحی و کیفیت ساخت

گوشی A35 تقریباً دارای تمام مواردی است که از یک گوشی در این رده قیمتی انتظار دارید: یک صفحه‌نمایش روشن و باکیفیت، دو بلندگو با عملکرد مناسب و یک چیپست با قدرت کافی که می‌تواند از پس کارهای روزمره به‌خوبی برآید.

بررسی سامسونگ گلکسی A35

برای اولین‌بار در سری گلکسی A3x، سامسونگ پنل پشتی شیشه‌ای را به‌جای پنل پلاستیکی اضافه کرده است. این تغییر باعث می‌شود که کاربران احساس کنند گوشی باکیفیتی در دست دارند؛ به‌ویژه در مقایسه با نسل‌های قبلی. استفاده از شیشه به‌جای پلاستیک در پنل پشتی این گوشی باعث شده است تا وزن این گوشی از 199 گرم به 209 گرم برسد.

قاب یا همان فریم دور گوشی همچنان از پلاستیک است، اما این باعث نمی‌شود A35 ارزان به‌نظر برسد. یک انحنای کم نیز در سمت راست این گوشی به‌چشم می‌خورد که سبب می‌شود پیداکردن دکمه‌ پاور و دکمه‌های مربوط به کم و زیاد کردن صدا راحت‌تر باشد. 

ابعاد گوشی گلکسی A35 برابر 161.7 در 78.0 در 8.2 میلی‌متر است. طراحی گوشی از همه طرف به‌جز لبه‌ها صاف به‌نظر می‌رسد. همچنین سه دوربین برجسته به‌صورت جزیره‌ای در قاب پشتی به‌چشم می‌خورد. زبان طراحی این گوشی کاملاً مشابه با گلکسی S24 و S24 Plus است. گلکسی A35 5G در سه رنگ آبی یخی، بنفش روشن و نیلی تولید شده است. 

نمایشگر 

امروزه انتظار می‌رود کیفیت نمایشگر حتی در گوشی‌های میان‌رده بی‌نقص باشد. سامسونگ نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین رهبران این بازار، نمایشگرهای بسیار باکیفیتی را برای گوشی‌های میان‌رده خود درنظر می‌گیرد. این قاعده شامل حال گلکسی A35 5G نیز می‌شود.

در این گوشی یک صفحه‌نمایش امولد باکیفیت با اندازه 6.6 اینچ و رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل استفاده شده‌ است. هر چیزی که روی این نمایشگر نشان داده می‌شود، شفاف به‌نظر می‌رسد. این نمایشگر همان صفحه‌نمایشی است که در گلکسی A34 5G دیده بودیم؛ اما نسخه جدیدتر دو تفاوت مهم دارد:

اولین تفاوت نرخ تازه‌سازی متغیر است. این یعنی وقتی گوشی را در 120Hz قرار می‌دهید، در مواقع نیاز به‌طور خودکار به 60Hz کاهش می‌یابد تا در عمر باتری صرفه‌جویی شود. دومین تغییر نیز به محافظ صفحه‌نمایش مربوط می‌شود. گوشی A35 مجهز به گوریلا گلس ویکتوس پلاس است و در مقایسه با گوریلا گلس 5 که در نسل قبلی به‌کار رفته، مقاومت بیشتری در برابر خط‌وخش و سقوط دارد.

روشنایی صفحه‌نمایش گلکسی A35 5G در بیشترین حالت (در حالت خودکار) به 1000 نیت می‌رسد؛ البته نسخه قبلی نیز همین میزان روشنایی را دارد. 1000 نیت برای استفاده در زیر نور شدید هم عمکلرد خوبی دارد و باعث می‌شود کاربران در هنگام استفاده از این گوشی دچار مشکل نشوند.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر نیز در گوشی گلکسی A35 نسبت به A34 کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرده و حالا این گوشی از نظر میزان حاشیه‌‌های نمایشگر شبیه به برادر بزرگ‌تر خود، یعنی A55 است. 

در بخش نمایشگر این گوشی چیزی برای ایراد گرفتن وجود ندارد. صفحه‌نمایش گلکسی A35 5G به‌عنوان یک گوشی اقتصادی، عملکرد قابل‌قبولی را ارائه می‌دهد و به گفته سامسونگ، دقت رنگ بالاتری نسبت به نسخه قبلی دارد. 

بررسی گلکسی A35

اما جایی که از گلکسی A35 5G ناامید شدیم، حسگر اثرانگشتی بود که در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. برای بازکردن گوشی، تقریباً یک یا یک و نیم ثانیه زمان می‌برد تا اثرانگشت تشخیص داده شود. خوشبختانه، دقت این فینگر پرینت خوب است، زیرا طی چندین‌بار استفاده و آزمایش این بخش، خطای قابل‌توجهی مشاهده نشد. درواقع تنها سرعت آن باعث شد که زیاد از این بخش راضی نباشیم.

گلکسی A35 5G همچنین دارای قابلیت امینتی و قفل گوشی با استفاده از تشخیص چهره است. عملکرد و سرعت تشخیص این بخش به‌اندازه نیم ثانیه از اثرانگشت بیشتر است. به‌ همین‌ دلیل می‌توانید این گزینه را نیز برای بازکردن قفل گوشی خود انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید که بازشدن قفل با اثرانگشت امنیت بالاتری دارد. 

نرم‌افزار و رابط کاربری

گوشی A35 با اندروید 14 و One UI 6.1 سامسونگ ارائه شده است. این گوشی به مدت ۴ سال به‌روزرسانی نرم‌افزار و ۵ سال پشتیبانی از پچ‌های امنیتی را دریافت خواهد کرد. متأسفانه، امسال هم پشتیبانی 7 ساله از سری A سامسونگ را مشاهده نخواهیم کرد و این مدت‌زمان پشتیبانی گوشی فقط به سری پرچمدار Galaxy S24 اختصاص دارد.

One UI 6.1 سامسونگ به‌خوبی اصلاح شده و استفاده از آن لذت‌بخش است. ویژگی‌های مفیدی ازجمله ابزارهای قفل صفحه که دسترسی به اطلاعات را فراهم می‌کنند، در این گوشی وجود دارد. همچنین چندین روش سفارشی‌سازی جدید در اندروید 14 وجود دارد؛ مانند گزینه‌ای برای هماهنگی تم گوشی با در نظر گرفتن پالت رنگی تصویر پس‌زمینه.

یکی از مواردی که پس از راه‌اندازی این گوشی با آن مواجه شدیم، نصب‌بودن بسیاری از نرم‌افزارها به‌صورت پیش‌فرض بود. هرچند می‌توانید هرکدام را که نیاز نداشتید، حذف کنید؛ بااین‌حال از سامسونگ انتظار داشتیم که تعداد این نرم‌افزارها را به حداقل برساند. این مورد در نسخه‌های پیشین نیز دیده می‌شد.

عملکرد سخت‌افزاری

نام گوشی Antutu 9 GeekBench 5
Multi-Core
PCMark
Work 3.0
3DMark
WL
3DMark
WLE
گلکسی A35 635584 2811 12545 2797 789
گلکسی A54 ۵۱۶۶۲۰ ۲۷۳۸ ۱۳۱۲۸ ۲۸۴۵ ۷۹۶
گلکسی A55 635598 3352 13208 3905 1034

دوربین

سامسونگ دوربین اصلی گوشی گلکسی A35 را ارتقا داده‌ است؛ هرچند هنوز هم 50 مگاپیکسلی است، اما اکنون از یک سنسور متفاوت استفاده می‌کند. دوربین فوق‌عریض 8 مگاپیکسلی و دوربین ماکرو 5 مگاپیکسلی همانند نسخه پیشین بوده و بدون تغییر باقی مانده است.

درنظر داشته باشید با وجود اینکه دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی است، تصاویری که با آن گرفته می‌شوند 12.5 مگاپیکسلی هستند. همچنین اگر می‌خواهید از رزولوشن کامل دوربین اصلی استفاده کنید، حالت 50 مگاپیکسلی وجود دارد. توجه داشته باشید که برای گرفتن عکس در این حالت به نور زیادی نیاز دارید.

بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب
بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب
بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب

در مورد ضبط ویدیو، برخلاف گوشی گلکسی A55 5G، گلکسی A35 5G نمی‌تواند در حالت 4K و 30 فریم بر ثانیه یا 1080p با 60 فریم بر ثانیه بین دوربین اصلی و فوق‌عریض جابه‌جا شود. 

گلکسی A35 5G می‌تواند یکی از بهترین گوشی‌های اقتصادی در بخش دوربین باشد. این گوشی عکس‌هایی با کیفیت قابل‌قبول و نورسنجی مناسب ثبت می‌کند. همچنین دقت رنگ نیز در تصاویر قابل‌قبول است. دوربین این گوشی نسبت به گوشی گلکسی A55 5G عملکرد ضعیف‌تری دارد، اما اختلاف در نگاه اول چندان مشخص نیست. نکته مثبت درباره تصاویر ثبت‌شده توسط A35 این است که پردازش زیادی روی عکس‌ها انجام نمی‌شود و نتیجه به واقعیت نزدیک‌‌تر است.

بررسی گلکسی A35

آنچه احتمالاً مهم‌ترین ارتقا در بخش دوربین محسوب می‌شود، عملکرد بهتر HDR است. هنگامی که نور به‌اندازه کافی وجود داشته باشد، میزان جزئیات در عکس‌ها برای این گوشی اقتصادی بسیار تحسین‌برانگیز است. البته عملکرد دوربین اولترا واید خیلی خوب نیست.

تصویر حالت پرتره نیز خوب به‌نظر می‌رسد و سوژه به‌خوبی از پس‌زمینه جدا می‌شود. البته مات‌بودن پس‌زمینه مقداری غیرواقعی است.

بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب

در آخر این بخش نیز باید اشاره کنیم که گلکسی A35 دوربین تله‌فوتو ندارد، اما زوم دیجیتال آن چندان هم بد نیست. در زوم دیجیتال 2 برابر، تصاویر قابل استفاده هستند؛ حتی اگر نور به‌اندازه کافی نباشد؛ اما در زوم 5 برابر و 10 برابر عکس‌ها بسیار بی‌کیفیت خواهند بود. برای عکاسی در بهترین حالت بهتر است که در حالت 50 مگاپیکسلی عکس بگیرید و روی آن تنظیمات را اعمال کنید.

لرزه‌گیر دوربین گلکسی A35 عملکرد چندان خوبی ندارد؛ هرچند که از این گوشی انتظار نداشتیم در بخش دوربین بهترین باشد. برادر بزرگ این گوشی یعنی A55 در این زمینه بهتر عمل می‌کند.

فیلم‌های 4K ثبت‌شده، با دینامیک رنج و بازتولید رنگ خوب، بسیار واضح به‌نظر می‌رسند. اما نمی‌توانیم همین را در مورد ویدیو‌های ثبت‌شده با دوربین فوق‌عریض بگوییم، زیرا براساس استانداردهای ما قابل استفاده نیست.

گلکسی A35 5G در بخش دوربین عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است. توجه داشته باشید که این گوشی با قیمتی بسیار پایین‌تر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ به فروش می‌رسد، بااین‌حال عکس‌های قابل‌قبولی به ثبت می‌رساند.

ضبط ویدیو با دوربین اصلی نیز عالی است. اگرچه لرزه‌گیر عملکرد خوبی ندارد، اما ویدیوهای ضبط‌شده اگر با کمترین لرزش گرفته شوند، عملکرد قابل‌قبول خواهد بود.

باتری و شارژ

ظرفیت باتری گلکسی A35 5G نسبت به نسل قبلی تغییر نکرده است و همچنان 5000 میلی‌آمپرساعت است. این ظرفیت باعث می‌شود تا در صورت استفاده روزانه بتوانید بیشتر از یک روز با این گوشی کار کنید. همچنین تغییر رفرش‌ ریت صفحه‌نمایش از 120 هرتز به 60 هرتز در صورت نیاز باعث صرفه‌جویی در مصرف انرژی می‌شود. 

در مورد شارژ، سامسونگ هیچ تغییری در رابطه با قابلیت‌های شارژ مرتبط با مدل جدید A3x خود ایجاد نکرده است. این گوشی از شارژ 25 وات بدون قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند. گلکسی A35 در حدود 1 ساعت و 30 دقیقه از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ‌ می‌شود.

بررسی سامسونگ گلکسی A35؛  اقتصادی با دوربین خوب

اسپیکر

گوشی A35 دارای یک اسپیکر استوریو با عملکرد کاملاً معمولی است. زمانی که صدای گوشی را به بیشترین حد می‌رسانید، افت کیفیت مشاهده نمی‌شود. همین موضوع به‌تنهایی باعث می‌شود که این گوشی اقتصادی از آزمایش اسپیکرها سربلند بیرون آید. 

اسپیکر گوشی گلکسی A35

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی گوشی گلکسی A35 پرداختیم. این گوشی جدیدترین میان‌رده سامسونگ از این سری است. این گوشی برخلاف مدل‌های سال‌های اخیر، ظاهری بسیار شبیه به پرچمدارهای سامسونگ دارد؛ زیرا زبان طراحی آن‌ها دقیقاً یکی است و علاوه‌براین، از نظر عملکرد نیز نتیجه مطلوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این گوشی در مقایسه با گلکسی A55، تفاوت‌های زیادی ندارد. بیشترین تفاوت در بخش طراحی مربوط به فریم پلاستیکی نسخه ارزان‌تر می‌شود. همچنین در بخش عملکرد نیز این گوشی چیپست A54 را دریافت کرده است. تفاوت بعدی نیز در بخش دوربین است که باعث می‌شود A55 برای کسانی که به دوربین اهمیت بیشتری می‌دهند، گزینه مناسب‌تری باشد. در غیر این صورت، انتخاب A35 به‌جای A55 باعث نمی‌شود ویژگی‌های مهمی‌ را از دست بدهید. این گوشی با قاب پشتی شیشه‌ای، عملکرد خوب و قیمتی مناسب، می‌تواند تبدیل به یکی از محبوب‌ترین گوشی‌های امسال در این بازه قیمتی شود. نظر شما درباره گوشی سامسونگ گلکسی A35 چیست؟

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا