عمومی

پلتفرم پست نیوز، رقیب ایکس، تعطیل می‌شود

پلتفرم پست نیوز، رقیب ایکس، تعطیل می‌شود

پلتفرم اجتماعی پست نیوز (Post News) به‌عنوان رقیب ایکس (توییتر سابق) به‌زودی تعطیل خواهد شد. نوام باردین، بنیانگذار این پلتفرم و مدیرعامل سابق ویز، با انتشار پستی اعلام کرد: «پست نیوز برای تبدیل‌شدن به کسب‌وکار واقعی یا پلتفرم مهم، به اندازه‌ی کافی رشد نکرده است.»

پست نیوز که در نوامبر ۲۰۲۲ (آبان و آذر ۱۴۰۱) به‌صورت بتا و بسیار محدود راه‌اندازی شده بود، طی هفته‌های آینده تعطیل خواهد شد. این پلتفرم اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهد بدون تبلیغات مزاحم به محتوای پولی ناشرانی مثل فرچون، بیزنس‌ اینسایدر، وایرد و بوستون گلوب دسترسی داشته باشند. درواقع کاربران پست نیوز به‌جای خرید مجزای اشتراک هر نشریه، فقط چند سنت برای مشاهده‌ی هر مقاله پرداخت می‌کنند.

باردین پس‌ از حذف فهرست انتظار در اوایل سال ۲۰۲۳ اعلام کرد حدود ۴۳۰ هزار نفر در این پلتفرم ثبت‌نام کرده‌اند. شبکه‌ی اجتماعی مذکور در نهایت اپلیکیشن موبایلی خود را نیز منتشر کرد، سیستم اعلان لحظه‌ای خود را به راه انداخت و برای آینده برنامه‌های دیگری داشت؛ بااین‌حال به‌نظر می‌رسد هزینه‌ی نگهداری‌اش بیشتر از درآمد آن است.

پست نیوز از هفته‌ی آینده به کاربران اجازه می‌دهد مقالات مورد نظرشان را دانلود کنند. کاربران همچنین می‌توانند موجودی حساب خود را تا ۳۱ می ۲۰۲۴ (۱۱ خرداد ۱۴۰۳) برداشت کنند. پست نیوز تنها جایگزین ایکس نیست که در جذب مخاطب با مشکل مواجه شده است؛ به‌ عنوان مثال در نوامبر ۲۰۲۳ (آبان و آذر ۱۴۰۲) شاهد تعطیلی Pebble بودیم.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا