بازی

مایکروسافت پیشنهاد عرضه Call of Duty روی پلی استیشن پلاس را به سونی داده است

مایکروسافت پیشنهاد عرضه Call of Duty روی پلی استیشن پلاس را به سونی داده است

طبق گزارش‌ها، مایکروسافت به سونی حق عرضه بازی‌های سری Call of Duty را در سرویس اشتراکی پلی استیشن پلاس پیشنهاد داده است. به گفته بلومبرگ، این پیشنهاد در تلاش برای جلب رضایت FTC ایالات متحده و نهایی شدن معامله‌ی ۶۹ میلیارد دلاری خرید اکتیویژن بلیزارد ارائه شده است.

این نشریه ادعا می‌کند که مایکروسافت علاوه بر پیشنهاد ۱۰ ساله خود برای انتشار فرنچایز کال آو دیوتی بر کنسول‌های پلی استیشن، این امتیاز را نیز ارائه کرده است. آن‌ها اخیراً قراردادی مشابه با نینتندو نیز منعقد کرده‌اند.

بلومبرگ مطلع شده که سونی هنوز این قرارداد را نپذیرفته، زیرا به مبارزه با ادغام این دو شرکت ادامه می‌دهد. چرا که باعث می‌شود مایکروسافت کنترل بزرگ‌ترین استودیو شخص ثالث صنعت بازی و یکی از بزرگ‌ترین فرنچایزهای آن را در دست بگیرد.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Strayبه دعای گربه سیاه بارون نمیاد… اما گربه نارنجی چطور؟
بررسی بازی Stray

اینکه مایکروسافت به سونی اجازه می‌دهد تا فرنچایز Call of Duty را به عنوان بخشی از پیشنهاد سرویس اشتراکی خود قرار دهد، می‌تواند گامی برای خنثی کردن این استدلال باشد که مایکروسافت می‌تواند به طور ناعادلانه رقابت کند، چرا که بزرگ‌ترین بازی چند پلتفرمی جهان با هزینه ماهانه اندک در اکوسیستم سونی قرار می‌گیرد.

Call of Duty، فرنچایز شوتر اول شخص که مرتباً در صدر لیست‌های پرفروش‌ترین بازی‌های کنسولی قرار می‌گیرد، از نظر تئوری می‌تواند پس از اتمام این معامله به عنوان انحصاری پلتفرم‌های مایکروسافت تبدیل شود.

Call of Duty

با این حال، از زمان اعلام قصد مایکروسافت برای خرید اکتیویژن بلیزارد، این شرکت اطمینان داده که بازی را حداقل برای یک دهه انحصاری نخواهد کرد. با این وجود باز هم سونی از این سری بازی‌ها به عنوان یکی از دلایل اصلی خود برای اقدام رگولاتورها علیه این معامله استفاده می‌کند.

روز پنجشنبه، رگولاتور ایالات متحده گفت که در تلاش است تا این معامله ۶۸.۷ میلیارد دلاری را مسدود کند، زیرا معتقد است که مایکروسافت را قادر می‌سازد تا رقبای کنسول‌های Xbox و محتوای اشتراکی و بازی‌های ابری دیگر را سرکوب کند.

مطلب پیشنهادی:باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟توبی، اندرو، تام یا یک چهره کاملاً جدید؟
باید از کدام مرد عنکبوتی در دنیای سینمایی دشمنان اسپایدرمن استفاده شود؟


بازی های ویدیویی چه نقشی در تربیت بچه‌ها دارند؟

تماشای ویدیو از یوتوب lastech

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا