بازی

سونی بیشتر از مایکروسافت علاقه دارد با رگولاتورها در مورد معامله اکتیویژن صحبت کند

سونی بیشتر از مایکروسافت علاقه دارد با رگولاتورها در مورد معامله اکتیویژن صحبت کند

رئیس ایکس باکس مدعی شده که سونی تمایل چندانی برای آمدن به میز مذاکره در تلاش برای دستیابی به توافق بر سر خرید پیشنهادی اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت نشان نمی‌دهد.

یکی از ایرادات اصلی سونی به قرارداد ۶۸.۷ میلیارد دلاری این است که مایکروسافت کنترل سری Call of Duty را به دست می‌آورد، فرنچایزی که پلی استیشن در پرونده‌ ثبت شده‌ی اخیر سازمان رقابت و بازار بریتانیا آن را «غیرقابل تعویض» نامید.

سونی مدعی شده که مالکیت مایکروسافت بر کال آف دیوتی، توازن قدرت را چنان به نفع خود تغییر می‌دهد که در نهایت پلی استیشن ممکن است قادر به رقابت نباشد. همچنین ادعا شده که «استراتژی واقعی» مایکروسافت برای معامله این است که پلی استیشن «شبیه نینتندو» شود و در فضای شوتر رده‌بندی سنی ۱۸ سال رقابت نکند.

مطلب پیشنهادی:آیا اکس‌باکس وان در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟کهنه میشه دل‌آزار!
آیا اکس‌باکس وان در سال ۲۰۲۲ هنوز ارزش خرید دارد؟

با توجه به اینکه آینده سری Call of Duty به عنوان یک محصول چند پلتفرمی یکی از حوزه‌های کلیدی است که توسط نهادهای نظارتی جهانی بررسی می‌شود، مایکروسافت این هفته اعلام کرد که به سونی یک قرارداد ۱۰ ساله و قانونی پیشنهاد داده تا عناوین جدید سری را همان روزی که به ایکس باکس می‌آید برای پلی استیشن نیز در دسترس قرار دهد. روز گذشته نیز اعلام کرد که معاملات مشابهی را به نینتندو و استیم ارائه کرده است.

اما فیل اسپنسر در مصاحبه‌ای با بلومبرگ گفت که سونی علاقه‌ای به مذاکره با مایکروسافت بر سر Call of Duty ندارد.

یک شرکت در صنعت بازی وجود دارد که واقعاً تمام مخالفت‌ها را مطرح کرده و آن سونی است و نسبتاً در مورد چیزهایی که انتظارات آن‌ها را برآورده نمی‌کند، عمومی صحبت کردند. با وضعیتی که می‌بینیم، واضح است که آن‌ها زمان بیشتری را با رگولاتورها می‌گذرانند تا با ما برای انجام این معامله صحبت کنند.

اسپنسر افزود هدف مایکروسافت این است که در صفحه‌های بیشتر مرتبط‌تر شوند و ایده بسیار خوبی در مورد چگونگی ایجاد یک رابطه برد-برد با نینتندو و سونی دارند.

سونی

کمیسیون اروپا و سازمان CMA بریتانیا اخیراً تحقیقات همه‌جانبه‌ای را در مورد برنامه‌های خرید مایکروسافت آغاز کرده‌اند، در حالی که ادعا شده سازمان FTC ایالات متحده ممکن است یک شکایت آنتی‌تراست در تلاش برای جلوگیری از انجام معامله اکتیویژن ارائه دهد.

مدیران مایکروسافت قرار است روز چهارشنبه با لینا خان، رئیس FTC و دیگر کمیسیونرها ملاقات کنند تا دلیل خود را در مورد اینکه چرا معامله نباید به دلیل نگرانی‌های آنتی‌تراست مسدود شود، مطرح کنند.

مطلب پیشنهادی:Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟جیب ما رو نزن؛ الباقی پیشکش!
Denuvo چیست و چرا از آن بیزاریم؟


بازی‌هایی که سیاست رو به ما یاد دادن

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا