عمومی

iOS 16 از کنترلرهای نینتندو سوئیچ پشتیبانی می‌کند

اپل در جریان رویداد WWDC ۲۰۲۲ با معرفی iOS 16 به API‌های جدید Metal و مرکز بازی بهبودیافته آن اشاره کرد. علاوه‌براین، جدیدترین نسخه iOS اکنون از کنترلرهای دیگری مثل Joy-Cons و نینتندوسوئیچ Pro Controller پشتیبانی می‌کند.

به گزارش 9to5Mac، به‌نقل از Riley Testut (توسعه‌دهنده‌ی AltStore و Delta) اکنون می‌توانید از کنترلرهای نینتندو سوئیچ برای اجرای بازی روی آیفون و آیپد استفاده کنید. این توسعه‌دهنده موفق شد در چند بازی روی iOS 16 از کنترلرهای Joy-Cons و Pro Controller استفاده کند. کد داخلی iOS 16 نیز تأیید می‌کند که این به‌روزرسانی علاوه‌بر کنترلرهای نینتندو سوئیچ از کنترلرهای دیگر نیز پشتیبانی می‌کند. به‌عنوان مثال این سیستم‌عامل اکنون با 8Bitdo، BADA MOGA XP5-X Plus و Gamepad Logitech F710 نیز کار می‌کند.

  • برندگان جایزه طراحی اپل در سال ۲۰۲۲ مشخص شدند
  • اپل واچ سری ۳ بدون پشتیبانی از watchOS 9 نیز همچنان دردسترس خریداران است

درمورد Joy-Cons نینتندو، iOS 16 می‌تواند هردوبخش آن را به‌عنوان یک کنترلر واحد شناسایی کند، اما به کاربر اجازه می‌دهد آن‌ها را به‌طور جداگانه جفت کند. پس از اتصال این کنترلرها، گزینه‌هایی برای سفارشی‌کردن کنترلرها در تنظیمات بلوتوث دردسترس کاربر قرار می‌گیرد.

پشتیبانی از کنترلرهای شخص‌ثالث در iOS اکنون به‌نحوی اعمال شده است که اپل می‌تواند بدون انتشار نسخه‌ی جدید این سیستم‌عامل، از کنترلرهای بیشتری پشتیبانی کند.

iOS 16 شامل چندین ویژگی جدید است که ازجمله می‌توان به صفحه‌ی قفل کاملاً بازطراحی‌شده، ابزارک‌ها و پیشرفت‌های اعمال‌شده در برخی اپلیکیشن‌های سیستمی اشاره کرد. توسعه‌دهندگان هم‌اکنون می‌توانند اولین نسخه‌ی آزمایشی iOS 16 را ازطریق وب‌سایت توسعه‌دهندگان اپل دانلود کنند. نسخه‌ی آزمایشی عمومی این به‌روزرسانی ماه آینده دردسترس قرار خواهد گرفت و نسخه‌ی نهایی عمومی آن نیز پاییز امسال برای همه‌ی کاربران منتشر خواهد شد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا