بازی

۹ غذای خوشمزه‌ای که باید در استانبول بخورید

۹ غذای خوشمزه‌ای که باید در استانبول بخورید

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

غذاهای ترکی بسیار متنوع و شهرت جهانی دارند. استانبول دیگی است که همه‌ی فرهنگ‌ها در آن می‌جوشند و این چندفرهنگی بر منوهای غذا نیز مانند چیزهای دیگر تأثیر می‌گذارد. تا زمانی که در استانبول هستید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای فست فود را فراموش کنید و غذاهای واقعی ترکی را تجربه کنید. لیست کوتاه کوچک ما از ۹ غذای خوشمزه‌ای که باید در استانبول بخورید، می‌تواند در انتخاب و تصمیم‌گیری برای غذاها به شما کمک کند.

چرا باید روز خود را با صبحانه‌ی ترکی شروع کنید؟

عادات صبحانه‌ی ترک‌ها کمی با ایرانی‌ها شباهت دارد و با چای آغاز می‌شود. انواع مختلفی از نان‌های غلات مانند چاودار به همراه پنیر سفید، پنیر کهنه، زیتون سیاه و یا سبز، کره، خامه‌ی غلیظ، عسل، مربا، املت یا تخم مرغ آب‌پز و گوجه فرنگی و خیار، بازیکنان معمولی این تیم هستند. مواد شگفت‌انگیز این بازی نیز یکی سوجوکلو یومورتا است که یک نوع سوسیس و تخم مرغ خوشمزه و چرب با ادویه‌ی عالی است و دیگری هم بورک یا همان نان معروف ترکیه است که پر از پنیر، با گوشت چرخ کرده یا سبزیجات است. بنابراین اگر در هتل استانبول اقامت دارید، می‌توانید خود را برای یک صبحانه‌ی حجیم، لذیذ و رایگان آماده کنید و ساعت‌ها احساس گرسنگی نکنید.

مزه یا پیش غذای ترکی

در استانبول مزه به انواع پیش‌ غذا یا استارتر سرد اشاره دارد. رستوران‌هایی که در مز‌ه‌ها خبره هستند، مِیهِن نامیده می‌شوند. مِیهِن یک رستوران سنتی است که نوشیدنی را با مزه و غذاهای سنتی سرو می‎کند. در بیشتر موارد، پیشخدمت سر میز شما می‌آید و تمام مزه‎های موجود در یک بشقاب بزرگ را برای انتخاب شما ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از میان آنها یک یا چند مزه را انتخاب ‌کرده و با نان برشته نوش جان کنید. اگر بلیط هواپیما استانبول را خریده‎اید، با محبوب‌ترین مزه‌ها آشنا شوید:

  • سالاد ازمه
  • پاتلیجان ایزمیسی (بادمجان کبابی با ماست)
  • پاتلیجان سالاتاسی (سالاد بادمجان)
  • شاکشوکا (بادمجان سرخ شده با سس گوجه فرنگی)
  • حیدری (دیپ ماست نعنا)
  • باربونیا (خوراک لوبیا چیتی)
  • زیتیناله انگینار (کنگر فرنگی با روغن زیتون)

منمن، املتی به سبک ترکی است

منمن یک املت خوشمزه به سبک ترکی است. برای تهیه‌ی این املت پیاز و فلفل تفت داده شده را با گوجه فرنگی کاملاً آب‌پز کرده و در نهایت با تخم مرغ، سبزی، جعفری، فلفل سیاه و قرمز آسیاب شده مخلوط می‎کنند. یک غذای ساده، ارزان و آسان برای تهیه و در عین حال با طعمی اعتیادآور است که ترک‌ها آن را بیشتر برای صبحانه سفارش می‌دهند. از آنجایی که این یک غذای معمولی است، طبیعی است که مشتقات متعددی با مواد اضافی مانند پنیر، گوشت چرخ کرده، قارچ، ساکوک، سوسیس، حتی مرغ یا بادمجان داشته باشد.

کویو کبابی یا تاندیر چگونه پخته می‌شود؟

کویو کبابی یک غذای ویژه از شهر کاستامونو در میانه‌ی غرب منطقه‌ی دریای سیاه است. کباب نام خود را از سبک پخت‌وپز آن گرفته که در آن کویو به معنی خوب است. ایده‌ی پخت این کباب بدین شکل است که یک بره‎ی نر بدون اندام‌های داخلی، در چاه یا سوراخ مخصوص آویزان شده و روی آتش زغال به آرامی چوب بپزد. برای اینکه کویو کبابی عطر و بوی منحصربه‌فردی پیدا کند، از شاخه‌های درخت کاج استفاده می‌شود.

اسکندر کباب، کباب معروف استانبول

اسکندر کباب در واقع گوشت دونر است. دونر غذای تکه‌های گوشت مخلوط شده با چربی، گیاهان محلی و ادویه‎جات است که به صورت عمودی روی ​​سیخ سوار شده و کبابی می‌شود. برگ‌ها، تکه‌های نازک دونر، روی تکه‌های نان پیده سرو می‌شوند. قطعات پیده با کره و سس گوجه فرنگی پوشانده می‌شوند. ماست به کناره‌ی بشقاب اضافه می‎شود و در صورت تمایل به آن سس گوجه فرنگی و کره اضافه شده، تا خوشمزه‌تر شود. بورسا زادگاه این غذای گوشتی تند بهشتی است.

کباب آدانا با نان لواش سرو می‌شود

اگر از علاقه‌مندان به گوشت هستید، امتحان کردن کباب آدانا برایتان ضروری است. این کباب نام خود را از شهر آدانا که در جنوب شرقی کشور قرار دارد گرفته است. کباب آدانای اصلی را تنها می‌توان در جاهایی تهیه کرد که توسط اتاق بازرگانی آدانا تأیید شده باشند. مواد تشکیل‌دهنده‌ی این کباب چیزهای کمی هستند، اما روند آماده‌سازی و پخت آن بسیار ویژه است. مواد ضروری گوشت بره و چربی دم است. به طور سنتی، باید گوشت بره‌ی نری که کمتر از یک سال سن دارد، برای این غذا انتخاب شود باشد. این حیوان باید در محیط طبیعی خود رشد کند و با گیاهان محلی تغذیه شود. پس از یک فرآیند تمیز کردن دقیق و استراحت دادن به گوشت، آن را با فلفل قرمز و سبز تند خشک و فلفل قرمز محلی تازه ورز می‌دهند، آنها را روی سیخ‌های کوچک قرار می‌دهند، با زغال کبابی می‌کنند و روی نان لواش با پیاز کبابی، گوجه‌فرنگی و فلفل سبز سرو می‎کنند.

آیا به غذاهای دریایی علاقه دارید؟

اگر بعد از رزرو هتل از هر محلی بپرسید که در شهر چه بخورید، مطمئناً ماهی را در بین 5 مورد برتر قرار می دهد. ترکیب راکی ​​و ماهی در کنار بسفر مانند یک مراسم آخر هفته است. البته می‌توانید به جای راکی نوشیدنی خود را انتخاب کنید. با این حال، این موضوع وجود دارد که کدام ماهی را باید سفارش داد؟ پاسخ ممکن است بسته به سلیقه متفاوت باشد، اما ماهی لوفر یک انتخاب عالی است. لوفر یک ماهی نسبتاً بزرگ، بسیار خوشمزه و با شرایط آسان برای تمیز کردن و خوردن است. در سفر به استانبول خوردن این ماهی را در برنامه‌تان بگذارید.

باقلوا، دسر معروف ترکیه

باقلوا بهترین نمونه از انواع دسر ترکی است. مواد تشکیل دهنده‌ی این شیرینی خوشمزه خمیر فیلو، آجیل و شربت هستند و درست کردن آن به مهارت زیادی نیاز دارد. نازک بودن لایه‌های خمیر بسیار مهم است. از منطقه‌ای به منطقه دیگر در ترکیه، آجیل آن فرق می‎کند و می‌تواند گردو، فندق یا پسته باشد. آجیل‌ها در بین لایه‌های خمیر فیلو پخش می‌شوند. سپس خمیر را با کره می‌مالند، می‌پزند و در نهایت در شربت خیس می‌کنند. باید جای خوبی برای خوردن باقلوای خود انتخاب کنید زیرا حتماً باید تازه و استادانه درست شود.

خوراک لوبیا را با گوشت میل کنید

چه چیزی در مورد خوراک لوبیای استانبول اینقدر خاص است؟ بافت مخملی این خوراکی خوشمزه و ترکی اگر با گوشت یا حتی با تکه‌های نازک ادویه‌دار گوشت گاو خشک شده به نام پاسیرما و سایر مواد با کیفیت مانند کره، گوجه فرنگی و یا رب گوجه فرنگی پخته شود، بسیار لذیذ است و خوردن آن با برنج و ترشی باعث می‌شود تا احساس کنید فرهنگ اصیل ترکی را نوش جان می‌کنید.

مواد تشکیل دهنده‌ مانتی چیست؟

مانتی یک غذای گرم است که با ماست سرد و سیر سرو می‌‎شود. می‌توانید مانتی را نوعی کوفته‌هایی در نظر بگیرید که از خمیر تشکیل شده و داخل آن با مواد غذایی خوشمزه پر می‌‎شود. هرچه خمیر نازک‌تر و قطعات پیچیده‌تر باشند، آشپز استادتر است. داخل مانتی حاوی گوشت گاو یا گوسفند آسیاب شده، پیاز، نمک و فلفل است. این روزها می‌‎توانید مانتی را با ماهی سالمون، اسفناج یا حتی مرغ سفارش دهید. چه مانتی در آب جوشانده شود، چه با کره پخته شود یا در سس گوجه فرنگی پخته شود، با ماست، سیر و سس گوجه فرنگی پخته شده با کره سرو می‌شود. برخی از ادویه‌ها مانند ترکیبی از فلفل قرمز آسیاب شده، نعنا و سماق آن را بسیار لذیذ و خوشمزه می‌کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا