رمز ارز

۵ رمزارزی که این هفته شانس صعود دوباره دارند!

زمان مطالعه: 6 دقیقه

بیت کوین هفته گذشته را با سقوط قابل‌توجه ۹ درصدی به پایان رساند. این نشان می‌دهد که برخی از معامله‌گران از ترس از سرگیری روند نزولی، اقدام به برداشت سود خود کرده‌اند. در این میان، برخی از تحلیلگران انتظار دارند که قیمت بیت کوین به منطقه ۲۶,۶۰۰ تا ۲۵ هزار دلار برسد، جایی که ممکن است تمایل به خرید آن بیشتر شود.

هنگامی که یک دارایی از بازار نزولی بیرون می‌آید، سعی می‌کند در مسیر صعود، پایین‌ترین سطح خود را تشکیل دهد. این سطوح در طول اصلاحات بعدی، به عنوان یک حمایت قوی عمل می‌کنند. در مورد بیت کوین نیز، پولبک فعلی می‌تواند در نهایت به تشکیل یک کف بالاتر برای این رمزارز منجر شود که ممکن است به عنوان سکوی پرتاب برای رالی بعدی آن عمل کند.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

بر اساس داده‌های بازار، اصلاح بیت کوین قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها را هم پایین آورده است. با این حال، تعداد انگشت‌شماری از رمزارزها در برابر سقوط شدید مقاومت کرده و قوی به نظر می‌رسند. در این مطلب رمزارز نیوز، نمودار ۵ ارز دیجیتال را که می‌توانند در کوتاه‌مدت عملکرد بهتری نسبت به سایر رمزارزها داشته باشند، با هم بررسی می‌کنیم.

۱. بیت کوین

خریداران در تلاشند تا اصلاح بیت کوین را در میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۲۶,۹۸۳ دلار) متوقف کنند، اما جهش ناچیز قیمت‌ها نشان می‌دهد که خرس‌ها حاضر به تسلیم شدن نیستند.

نمودار روزانه BTC/USDT.
نمودار روزانه BTC/USDT.

شیب منحنی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۸,۶۰۶ دلار) شروع به کاهش کرده و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه منفی قرار دارد که نشان‌دهنده برتری خرس‌ها است. اگر قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه کاهش یابد، فشار فروش می‌تواند بیشتر شود. در این صورت، جفت BTC/USDT ممکن است به سطح شکست ۲۵,۲۵۰ دلار سقوط کند. این سطح مهمی است که باید مراقب آن بود؛ چون اگر این حمایت از دست برود، قیمت بیت کوین ممکن است به ۲۰ هزار دلار هم سقوط کند.

برای اینکه نمودار بیت کوین، سیگنال بازگشت نشان دهد، خریداران باید قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسانند و حفظ کنند. در چنین شرایطی، فشار خرید می‌تواند افزایش یابد و قیمت را به سمت منطقه مقاومت ۳۱ هزار تا ۳۲,۵۰۰ دلار سوق دهد.

۲. بی‌ان‌بی (بایننس کوین)

بی‌ان‌بی شاهد یک نبرد سخت بین گاوها و خرس‌ها است. فروشندگان بالای ۳۳۸ دلار فعال هستند، در حالی که گاوها به شدت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱۶ دلار) دفاع می‌کنند.

نمودار روزانه BNB/USDT.
نمودار روزانه BNB/USDT.

در تاریخ ۲۱ آوریل، جفت BNB/USDT از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بازگشت و گاوها اکنون در تلاشند تا بر مقاومت ۳۳۸ دلاری غلبه کنند. اگر آنها موفق شوند، چشم‌انداز صعود به سطوح بالاتر از ۳۴۶ دلار افزایش می‌یابد. در این صورت، این جفت ارز ممکن است تا ۴۰۰ دلار هم صعود کند. شیب رو به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۲۵ دلار) و قرار داشتن RSI در قلمرو مثبت نشان می‌دهد که گاوها دارای برتری هستند.

اگر خرس‌ها بخواهند از حرکت صعودی جلوگیری کنند، باید قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه برگردانند. این امر می‌تواند فروش را تسریع کند و جفت ارز را به ۳۰۰ دلار و پس از آن به ۲۸۰ دلار سوق دهد.

۳. کاردانو

قیمت کاردانو در تاریخ ۲۰ آوریل پایین آمد و به زیر خط گردن الگوی سر و شانه معکوس سقوط کرد. این نشان می‌دهد که خرس‌ها در تلاشند تا گاوها را به دام بیاندازند. یک نکته مثبت جزئی این است که خریداران از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۰٫۳۷ دلار) محافظت می‌کنند.

نمودار روزانه ADA/USDT.
نمودار روزانه ADA/USDT.

شیب متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰٫۴۰ دلار) رو به پایین است و RSI درست زیر نقطه میانی قرار دارد که نشان می‌دهد فروشندگان در تلاش برای به دست گرفتن کنترل اوضاع هستند. اگر قیمت به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه سقوط کند، نشان می‌دهد که خرس‌ها کنار بازار را در اختیار گرفته‌اند. در این صورت، جفت ارز ADA/USDT ممکن است تا ۰٫۳۰ دلار سقوط کند.

برعکس، اگر خریداران بخواهند برتری خود را حفظ کنند، باید به سرعت قیمت را به بالای خط گردن برگردانند. اگر آنها موفق شوند، این جفت ارز می‌تواند شاهد خرید خوبی باشد. در چنین شرایطی، قیمت کاردانو ممکن است تا ۰٫۴۶ دلار افزایش یابد.

۴. مونرو

قیمت مونرو از خط گردن الگوی سر و شانه معکوسِ در حال شکل‌گیری رد شد، اما بهبود شدید از سطوح پایین‌تر نشان‌دهنده خرید تهاجمی به هنگام افت قیمت است.

نمودار روزانه XMR/USDT.
نمودار روزانه XMR/USDT.

خریداران قیمت را به بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱۵۷ دلار) رسانده‌اند و دوباره سعی خواهند کرد که خط گردن را به چالش بکشند. اگر آنها بتوانند قیمت را از این سطح بالاتر ببرند، چشم‌انداز صعودی تکمیل شده و مسیر برای افزایش احتمالی تا ۱۸۵ دلار و پس از آن به هدف الگوی مذکور در ۱۹۹ دلار هموار می‌شود.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی یا خط گردن کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها در رالی‌ها می‌فروشند. شکستن و بسته شدن کندل قیمت زیر ۱۴۹ دلار نشان می‌دهد که خرس‌ها کنترل بازار را به دست گرفته‌اند. در این صورت، جفت ارز XMR/USDT ممکن است به ۱۴۵ دلار و بعداً به ۱۴۰ دلار کاهش یابد.

۵. تون کوین

تون کوین یک الگوی مثلث نزولی را تشکیل داده، اما یک نشانه مثبت به نفع خریداران این است که قیمت در چند روز گذشته نزدیک به خط مقاومت مثلث معامله شده است.

نمودار روزانه TON/USDT.
نمودار روزانه TON/USDT.

برای باطل کردن این الگوی نزولی، گاوها در تلاشند تا قیمت را به بالاتر از خط مقاومت ببرند و حفظ کنند. شکست یک الگوی منفی معمولا به یک حرکت صعودی منجر می‌شود؛ زیرا معامله‌گرانی که در انتظار کاهش قیمت‌ها، وارد موقعیت‌های شورت شده بودند، موقعیت‌های خود را پوشش خواهند داد. علاوه بر این، معامله‌گران صعودی که به دلیل الگوی منفی در حاشیه نشسته‌اند، ممکن است برای خرید اقدام کنند. بنابراین، در صورت عبور از خط مقاومت، جفت ارز TON/USDT می‌تواند تا ۲٫۶۴ دلار و پس از آن تا ۲٫۹۰ دلار افزایش یابد.

اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۲٫۲۰ دلار برسد، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا