تکنولوژی

ارزش گمرکی آئودی Q4 e-tron اعلام شد؛ یکی از گران‌ترین وارداتی‌های جدید

ارزش گمرکی آئودی Q4 e-tron اعلام شد؛ یکی از گران‌ترین وارداتی‌های جدید

گمرک ایران ارزش خودروهای وارداتی و الکتریکی آئودی را اعلام کرد. براساس اعلام گمرک ایران، ارزش گمرکی آئودی Q4 e-tron برای تیپ 50 معادل 38400 یورو و برای تیپ 40 معادل 38000 یورو اعلام شده است. ارزش گمرکی یک پارامتر مهم در تعیین قیمت خودروهای وارداتی محسوب می‌شود که براساس آن قیمت نهایی خودرو محاسبه خواهد شد.

با نگاهی به رقم ارزش گمرکی آئودی Q4 ئی‌ترون و نرخ ارز در بازار آزاد، می‌توان گفت که قیمت آئودی Q4 e-tron برای تیپ 50 معادل دو میلیارد و 535 میلیون تومان است. آئودی Q4 e-tron تیپ 40 نیز دو میلیارد و 510 میلیون تومان قیمت دارد. با اضافه‌شدن مواردی همچون مالیات، عوارض نوسازی خودروهای فرسوده و همچنین عوارض گمرکی، می‌توان انتظار داشت که قیمت آئودی Q4 ئی‌ترون به حدود 4 میلیارد تومان نیز برسد.

نگاه اولیه به آئودی Q4 e-tron

آئودی Q4 ئی‌ترون اسفندماه 1402 توسط شرکت نادین‌خودرو در تهران رونمایی شد. این خودرو یک کراس‌اوور لوکس و الکتریکی است که در میان انبوهی از خودروهای درون‌سوز، گزینه متمایزی محسوب می‌شود. البته قیمت بالای آئودی Q4 e-tron در مقایسه با رقبایش، باعث می‌شود تا این خودرو گزینه‌ای برای اقشار پردرآمد جامعه باشد. خرید این خودرو الکتریکی لوکس و گران‌قیمت، راهی ساده برای جلب نگاه‌ها در خیابان‌ها است.

همان‌گونه که در ابتدای مطلب مشاهده کردید، آئودی Q4 e-tron با دو تیپ 40 و 50 به ایران خواهد آمد. تیپ 40 این خودرو از تک موتور الکتریکی با 204 اسب‌بخار قدرت و 310 نیوتن‌متر گشتاور بهره می‌برد. تیپ 50 نیز قوی‌ترین نسخه آئودی Q4 ئی‌ترون است که دو پیشرانه برقی دارد. حداکثر راندمان این پیشرانه‌ها 313 اسب‌بخار قدرت و 472 نیوتن‌متر گشتاور است.

آئودی Q4 e-tron

وظیفه تامین انرژی موتورهای الکتریکی را در هر دو تیپ، پکیج باتری 84 کیلووات ساعتی برعهده دارد. برد تیپ 40 با این باتری‌ها معادل 605 کیلومتر است و مدل 50 نیز بردی برابر با 560 کیلومتر خواهد داشت. دستیار صوتی اختصاصی آئودی، هدآپ دیسپلی با واقعیت مجازی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر لمسی با اندروید اتو و اپل کارپلی، کلاستر دیجیتال، سیستم صوتی با هشت بلندگو و نورپردازی داخلی بخشی از امکانات آئودی Q4 ئی‌ترون هستند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا