بازی

یک توسعه‌دهنده درخواست کرد تا پشتیبانی از ایکس باکس سری اس اجباری نباشد

یک توسعه‌دهنده درخواست کرد تا پشتیبانی از ایکس باکس سری اس اجباری نباشد

توسعه‌دهنده‌ای از یک استودیوی مستقل ادعا کرد که ایکس باکس سری اس درحال محدود کردن پتانسیل بازی‌های نسل جدید است.

ایان مکلور (Ian Maclure) توسعه‌دهنده‌ای است که به عنوان طراح جلوه‌های ویژه در استودیوی مستقل Bossa فعالیت می‌کند و این جمله را در پاسخ به خبرنگار خبره‌ای که گفته بود «ادعای محدود شدن نسل توسط سری اس بی پایه و اساس است» مطرح کرده.

مطلب پیشنهادی:چگونه بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ را روی پی‌سی بازی کنیم؟دردسرهای مرور خاطرات!
چگونه بازی‌های اکس‌باکس ۳۶۰ را روی پی‌سی بازی کنیم؟

خبرنگار یاد شده جف گرستمان (Jeff Gerstmann) نام دارد که گفته بود:

بیشتر بازی‌ها برای پی‌سی هم منتشر می‌شوند که در نتیجه، سازنده مجبور به پشتیبانی طیف گسترده‌ای از سخت افزارها خواهد بود. در نتیجه این که تصور کنیم سری اس مانع پیشرفت نسل می‌شود، منطقی نیست.

مکلور که سال گذشته در Bossa روی بازی I Am Fish کار کرده بود، استودیویی که وظیفه تولید و انتشار شبیه ساز جراحی (Surgeon Simulator) را نیز برعهده داشت، در پاسخ به گرستمان گفت:

شاید عجیب به نظر برسد اما علتی که این روزها زیاد راجع‌به درخواست عدم پشتیبانی از ایکس باکس سری اس می‌شنوید این است که تعداد بسیار زیادی از توسعه‌دهندگان در جلسات مختلف تمامی تلاش خود را می‌کنند تا برای این کنسول بازی نسازند.

وی در ادامه افزود استودیوهای مختلف در جریان فرایند تولید، در هنگام مواجهه با سری اس از این کنسول به عنوان یک عامل محدود سازی بزرگ یاد می‌کنند و الان هم که بازی‌ها به طور اختصاصی برای سخت افزار جدید تولید می‌شوند، وجود این کنسول به دردسری بزرگ برای آن‌ها تبدیل شده که بسیاری از تیم‌ها نمی‌خواهند دوباره با آن سر و کله بزنند.

ایکس باکس سری اس

گفتنی است که بعد از این اظهارات، مکلور اکانت توییتر خود را به حالت محافظت شده درآورده تا فقط دنبال کننده‌های مورد تایید وی بتوانند توییت‌های او را مشاهده کنند. در مجموعه‌ای از توییت‌های حذف شده در هفته‌ای که گذشت، یکی از توسعه دهندگان استودیوی Rocksteady نیز مدعی شد که بازی Gotham Knights فقط به صورت ۳۰ فریم در ثانیه اجرا می‌شود و علت آن نیز محدودیت‌ها و ضعیف Xbox Series S است.

در این بین، الکس باتالیا (Alex Battaglia) از دیجیتال فاندری هم در ماه مه گذشته گفت از چند منبع مختلف شنیده که برخی از بازی‌سازها در توسعه بازی برای Series S دچار مشکل شده‌اند و علت اصلی این موضوع هم محدودیت حافظه کنسول است. در واقع پردازنده مرکزی یا گرافیک کنسول مانع خاصی ندارد، بلکه memory کوچک این سخت افزار است که کار را سخت می‌کند، چرا که حافظه سری اس تنها ۱۰ گیگابایت است درحالی که سری ایکس ۱۶ گیگابایت حافظه دارد.

  • نمرات بازی Gotham Knights منتشر شد – انتظارات را پایین بیاوریم

از طرفی بر اساس گزارشات منتشر شده، ظاهرا مایکروسافت در ژوئن گذشته صدها مگابایت حافظه جانبی در کیت توسعه سری اس آزاد کرده که برخی از محدودیت‌های بازی‌سازها را کاهش می‌دهد و به آن‌ها دسترسی بیشتری برای حل مشکلات در سناریوهای سنگین گرافیکی می‌دهد.

ایکس باکس سری اس با قیمت ۳۰۰ دلار/۲۵۰ پوند، با هدف قرار دادن رزولوشن 1440p به جای 4K و سخت افزار ضعیف‌تر، گزینه‌ای اقتصادی‌تر در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی ایکس باکس سری ایکس محسوب می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد این کنسول بیشتر از سری ایکس فروخته است و طی سال نخست عرضه، به سخت افزاری محبوب در بازارهای کلیدی مایکروسافت تبدیل شده است.

مطلب پیشنهادی:بررسی بازی Crossfire Xجنگ بر سر هیچ و پوچ
بررسی بازی Crossfire X


بازی‌های ویدیویی ما را خشن می‌کنند؟

تماشا در کانال یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا