تکنولوژی

تصادف مرگبار خودرو هواوی در چین، باعث نگرانی مشتریان و مقامات این کشور شده است

تصادف مرگبار خودرو هواوی در چین، باعث نگرانی مشتریان و مقامات این کشور شده است

هفته گذشته یک دستگاه خودرو آیتو M7 پلاس متعلق به هواوی حادثه وحشتناکی را تجربه کرد. سه نفر ازجمله یک کودک دوساله در تصادف آتشین خودرو هواوی طی هفته گذشته کشته شدند. این تصادف در حالی رخ داد که آیتو M7‌ پلاس به دستیارهای رانندگی خودران از جمله سیستم ترمز اضطراری خودکار مجهز است.

تصادف خودرو هواوی در چین، باعث شده است تا هم این شرکت چینی و هم شرکت بوش در مظان اتهام قرار گیرند. هواوی سیستم‌های نرم‌افزاری آیتو M7‌ پلاس را برنامه‌ریزی می‌کند و سیستم ترمز خودکار خودروها نیز توسط بوش توسعه یافته است. اکنون مقامات چینی و مشتریان نگرانی‌هایی در زمینه همکاری غول‌های خودرویی و خودروسازان داخلی این کشور دارند، چرا که اعتبار شرکت‌های فناوری خدشه‌دار شده است.

جزئیاتی از تصادف مرگبار خودرو هواوی در چین

تصادف خودرو هواوی روز جمعه 26 آوریل رخ داد. در این حادثه یک دستگاه آیتو M7‌ پلاس در بزرگراهی در شهر یونگ چنگ چین از عقب به یک کامیون که کندتر از آن حرکت می‌کرد، برخورد نمود. طی لحظات منتهی به تصادف، آیتو M7‌ پلاس با سرعت 115 کیلومتربرساعت در حال حرکت بود و سیستم ترمز اضطراری این خودرو عمل نکرد. در نتیجه برخورد خودرو با کامیون، خودرو هواوی آتش گرفت که منجر به کشته شدن سه سرنشین خودرو از جمله یک کودک دوساله شد.

نزدیکان افراد متوفی در حادثه آیتو M7‌ پلاس، هواوی را متهم کردند که سیستم ترمز اضطراری خودکار را به خوبی طراحی نکرده است. هواوی نیز در پاسخ اعلام کرد که این شاسی‌بلند سریع‌تر از سرعت قابل پشتیبانی توسط سیستم ترمز اضطراری خودکار حرکت می‌کرده‌ است. شرکت بوش نیز اعلام کرد که سامانه ترمز اضطراری آیتو M7‌ پلاس متعلق به آن‌ها نیست.

خودرو هوآوی

برخی شاهدان عینی تصادف نیز خبر داده‌اند که کیسه‌های هوای خودرو به درستی باعث نشده است؛ موضوعی که شرکت چینی آیتو آن را رد می‌کند. در همین حال خانواده افراد کشته شده در تصادف می‌گویند قفل درب‌ها پس از تصادف باز نشد و همین مساله از خروج سرنشینان خودرو جلوگیری کرد.

هم‌اکنون پلیس چین در حال بررسی این حادثه است و اسناد را از آیتو جمع‌آوری می‌کند. همزمان مقامات و افراد صاحب نفوذ خودروسازی چین، خواهان شفافیت بیشتر برندها در ارائه اطلاعات همکاری خود با شرکت‌های فناوری شدند. بدون شفافیت، مشخص نیست که در صورت بروز خطا کدام طرف گناهکار است. عدم شفافیت در همکاری خودروسازان و برندهای فناوری به گناهکار اجازه می‌دهد تا از پاسخگویی اجتناب کند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا