عمومی

چطور مصرف باتری گوگل کروم در گوشی اندروید و آیفون را کاهش دهیم؟

چطور مصرف باتری گوگل کروم در گوشی اندروید و آیفون را کاهش دهیم؟

صفحه‌های بدون استفاده را ببندید

آیا به باز نگه‌ داشتن تب‌های زیاد عادت دارید؟ این موضوع می‌تواند مصرف باتری کروم را در اندروید افزایش دهد، زیرا مرورگر سعی می‌کند صفحه‌های شما را فعال نگه دارد. با بازبودن تب‌های بیشتر، کروم باید از منابع بیشتری از گوشی‌تان برای ادامه‌ی کار استفاده کند.

برای کاهش مصرف باتری کروم، همیشه باید تب‌های بازتان را به حداقل برسانید. اکثر ما معمولاً یک صفحه‌ی وب جالب را باز می‌کنیم، اما وقت کافی برای مرور آن نداریم؛ بنابراین آن را باز می‌گذاریم تا سر فرصت مرور کنیم. اگر شما هم همین‌طور هستید، بهتر است از ویژگی نشانک‌گذاری کروم استفاده کنید.

به‌هرحال، برای بستن یک صفحه، روی نماد مربع با یک عدد در داخل سمت راست بالا و سپس روی دکمه‌ی بستن (X) در سمت راست بالای هر تب ضربه بزنید تا بسته شود.

بستن برگه های گوگل کروم
انتخاب ضربدر و بستن برگه های گوگل کروم اندروید

پیش‌بارگیری (preloading) صفحه را غیرفعال کنید

پیش‌بارگیری ویژگی‌ای است که به کروم اجازه می‌دهد صفحاتی را که احتمال دارد به آن‌ها سر بزنید، از قبل بارگیری کند. درحالی‌که این قابلیت به کروم اجازه می‌دهد تا تجربه‌ی مرور شما را سرعت ببخشد، می‌تواند تأثیری منفی بر عمر باتری گوشی‌تان داشته باشد؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم آن را غیرفعال کنید.

برای غیرفعال‌کردن بارگیری اولیه، روی منوی سه نقطه در بالا سمت راست ضربه بزنید و تنظیمات را از پنجره‌ی بازشو انتخاب کنید. روی Privacy & security ضربه بزنید و در صفحه‌ی بعد Preload pages را انتخاب کنید و سپس روی No preloading ضربه بزنید.

پس از انجام این کار، ممکن است متوجه شوید که صفحات کندتر از آنچه عادت کرده‌اید بارگیری می‌شوند، زیرا کروم فقط زمانی منابع را بارگیری می‌کند که از آن‌ها بازدید کنید.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا