تکنولوژی

تیک‌تاک از دولت آمریکا به‌دلیل تصویب قانون ممنوعیت یا فروش، شکایت کرد

تیک‌تاک از دولت آمریکا به‌دلیل تصویب قانون ممنوعیت یا فروش، شکایت کرد

دولت آمریکا قانونی را تصویب کرده است که به‌موجب آن اپلیکیشن تیک‌تاک باید از مالکیت شرکت چینی ByteDance خارج شود؛ درغیراین‌صورت، تیک‌تاک در آمریکا ممنوع می‌شود. مسئولان این اپلیکیشن هم بیکار ننشسته‌اند و از دولت آمریکا به‌همین دلیل شکایت کرده‌اند. تیک‌تاک روز سه‌شنبه در یک پرونده قضایی اعلام کرد که کنگره آمریکا «گام بی‌سابقه‌ای را برای جداکردن یا ممنوعیت صریح TikTok برداشته» و این اقدام «غیرقانونی» است.

به گزارش TheVerge، تیک‌تاک با این شکایت استدلال می‌کند که جدایی از بایت‌دنس امکان‌پذیر نیست و بنابراین به‌دلیل تصویب قانون ممنوعیت، باید تا 19 ژانویه 2025 به‌صورت اجباری در ایالات‌متحده فعالیت خود را متوقف کند.

این اولین‌بار در تاریخ آمریکا است که کنگره قانونی را وضع می‌کند که به‌موجب آن فعالیت یک شبکه اجتماعی به‌صورت سراسری و دائمی ممنوع می‌شود.

ماه گذشته «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، قانونی را امضا کرد که به ByteDance حدود 9 ماه فرصت می‌دهد تا تیک‌تاک را واگذار یا فعالیت‌های خود در ایالات‌متحده را متوقف کند. این قانون از آن جهت است که در بین دولت‌مردان آمرکا نگرانی‌های امنیتی مختلفی درباره این اپلیکیشن وجود دارد. بااین‌حال، تیک‌تاک در شکایت خود ادعا می‌کند که دولت ایالات‌متحده هنوز مدرکی مبنی بر سوءاستفاده دولت چین از TikTok ارائه نکرده است.

تیک‌تاک

استدلال تیک‌تاک برای رهایی از ممنوعیت در ایالات‌متحده

اظهارات تمام اعضای کنگره، صرفاً نشان‌دهنده نگرانی‌هایی در مورد احتمال فرضی سوءاستفاده دولت چین از TikTok در آینده است؛ جالب آنکه سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا در رابطه با این اتهام، هیچ شواهدی را از زمان فعالیت تیک‌تاک (سال 2017) به‌دست نیاورده‌اند.

تیک‌تاک استدلال می‌کند که ممنوعیت در ایالات‌متحده امکان‌پذیر نیست، زیرا این شبکه اجتماعی را مجبور می‌کند تا «میلیون‌ها خط» کد نرم‌افزاری را از بایت‌دنس به یک مالک جدید منتقل کند. TikTok ادعا می‌کند که این ممنوعیت در آمریکا، فعالیتش را محدود و در عین‌حال تجارت این برنامه را تضعیف می‌کند.

تیک‌تاک از دادگاه می‌خواهد حکمی صادر کند که می‌گوید دولت بایدن، قانون اساسی ایالات‌متحده را نقض می‌کند. همچنین، این شرکت به‌دنبال حکمی است که براساس آن دادستان کل را از اجرای این قانون (ممنوعیت تیک‌تاک) بازدارد.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا