عمومی

گوشی دوربین‌محور Leitz Phone 3 لایکا با پردازنده پرچمدار نسل قبل رونمایی شد

گوشی دوربین‌محور Leitz Phone 3 لایکا با پردازنده پرچمدار نسل قبل رونمایی شد

Leitz Phone 3 جدیدترین عضو از سری گوشی‌های لایکا است که با همکاری شارپ و سافت‌بنک ساخته شده. تمرکز اصلی این گوشی مثل نسل قبلی، بر توانایی‌های تصویربرداری و فناوری‌های دوربین لایکا معطوف است.

عرضه‌ی Leitz Phone 3 فقط به کشور ژاپن محدود شده است و فروش آن از ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز خواهد شد. قیمت گوشی مورد بحث هنوز مشخص نیست.

بدنه‌ی Leitz Phone 3 از پلی‌کربنات باکیفیت ساخته شده است که حس‌وحال دوربین‌های لایکا را منتقل می‌کند. وزن این محصول ۲۰۹ گرم است و دوربین اصلی‌اش مثل نسل قبل از حسگر بزرگ یک اینچی ۴۷٫۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار تشخیص‌ فاز هشت جهته بهره می‌برد. لایکا ادعا می‌کند این حسگر فوکوس سریع و دقیقی ارائه می‌دهد و حتی در محیط‌های کم‌نور تصاویر باکیفیتی ثبت می‌کند.

دوربین اصلی Leitz Phone 3 از فاصله‌ی کانونی ۱۹ میلی‌متری بهره می‌برد که درمقایسه‌با دوربین اصلی اکثر گوشی‌های پرچمدار امروزی مانند گلکسی S24 اولترا کمی بهتر است. برای طرفداران سلفی، یک دوربین ۱۲٫۶ مگاپیکسلی با میدان دید ۷۸ درجه و گشودگی دیافراگم f/2.3 در نظر گرفته شده است.

طبق اطلاعات سایت رسمی لایکا، کیفیت عکاسی Leitz Phone 3 در سه بخش اصلی بهبود یافته است که شامل نمایش دقیق‌تر منابع نور (از نظر شکل و رنگ)، جداسازی بهتر سوژه از پس‌زمینه و شبیه‌سازی دقیق‌تر رنگ‌ها با فناوری‌ها و استانداردهای لایکا می‌شود. حالت‌های جدید Vivid و Enhanced به برنامه‌ی دوربین گوشی اضافه شده‌اند که تصاویری با رنگ‌های زنده‌تر و کنتراست بالاتر ثبت می‌کنند.

یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد Leitz Phone 3 با نام Leica Perspective Control قبلاً فقط در دوربین‌های لایکا وجود داشت. این ویژگی با محاسبه‌ی میزان کج‌شدن دوربین هنگام عکاسی، تصویر اصلاح‌شده‌ای ازنظر پرسپکتیو ارائه می‌دهد. حالت‌های Leica Style و Leica Tone در برنامه‌ی دوربین، اعمال جلوه‌ی دیافراگم لنزهای کلاسیک لایکا را روی تصاویر فراهم می‌کنند.

Leitz Phone 3 از نمایشگر ۶٫۶ اینچی OLED با وضوح ۲٬۷۳۰ در ۱٬۲۶۰ پیکسل، نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۲٬۰۰۰ نیت استفاده می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های Leitz Phone 3 می‌توان به تراشه‌ی پرچمدار سال گذشته یعنی اسنپدراگون ۸ نسل ۲ اشاره کرد که همچنان توانایی بالایی در پردازش سریع تصاویر دارد.

Leitz Phone 3 از ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد و امکان استفاده از کارت حافظه‌ی جانبی UHS-1 تا ظرفیت یک ترابایت را دارد. گوشی لایکا جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون را نیز حفظ کرده است؛ قابلیتی که امروزه در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار و حتی میان‌رده وجود ندارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا