عمومی

خالق ChatGPT در سفر به خاورمیانه خواستار ائتلاف جهانی برای هوش مصنوعی شد

خالق ChatGPT در سفر به خاورمیانه خواستار ائتلاف جهانی برای هوش مصنوعی شد

سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI، به‌دنبال ایجاد ائتلافی جهانی در میان رهبران دولتی و صنعتی برای حمایت از افزایش تولید تراشه‌ و تأمین انرژی و ظرفیت دیتاسنترهای مورد نیاز برای توسعه‌ی هوش مصنوعی است.

بلومبرگ از منابع آگاه نقل می‌کند که آلتمن با سرمایه‌گذاران و مقامات دولتی در امارات متحده‌ی عربی دیدار کرده است تا پیرامون چگونگی همکاری بخش خصوصی با دولت‌ها در جهت پشتیبانی از زیرساخت‌های پرهزینه و بزرگی که هوش مصنوعی به آن‌ها احتیاج دارد، گفت‌وگو کند. آلتمن پیش از این، جلسات دیگری نیز در همین زمینه با برخی از سران کشورهای غربی برگزار کرده بود.

این دیدارها نشان‌دهنده‌ی تلاش آلتمن برای پرداختن به این موضوع است که باید تأمین تراشه‌ها و دیگر زیرساخت‌های کلیدی با سرعت پیشرفت فناوری‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی همگام شود. خالق ChatGPT در حال تلاش برای جذب میلیاردها دلار از سرمایه‌گذاران جهانی است تا از آن برای راه‌اندازی شبکه‌ای از کارخانه‌های ساخت تراشه‌ی هوش مصنوعی استفاده کند.

مدیر OpenAI نیاز به حجم وسیعی از منابع انرژی برای تأمین برق سیستم‌های هوش مصنوعی را یکی از بزرگ‌ترین چالش‌های زیرساختی این صنعت می‌داند. آلتمن درباره‌ی لزوم توجه به نوآوری انرژی صحبت کرده و پیشنهاد داده است که انرژی خورشیدی یا هسته‌ای ارزان‌تر می‌تواند توسعه‌ی هوش مصنوعی را تقویت کند.

آلتمن ضمن حضور در امارات متحده‌ی عربی با مارتینا استرانگ، سفیر آمریکا در این کشور، دیدار کرد. به‌گفته‌ی استرانگ، آلتمن روز پنج‌شنبه به واشنگتن خواهد رفت و در کاخ سفید با اعضای ارشد امنیت ملی و اطلاعاتی آمریکا جلسه خواهد داشت. هدف از این مذاکرات که به‌طور مداوم برگزار می‌شوند این است که چگونه آمریکا و متحدانش می‌توانند به رهبری در حوزه‌ی هوش مصنوعی ادامه دهند.

پیگیری سرمایه‌گذاری خارجی در امارات متحده عربی ممکن است با نظارت کمیته‌ی سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده همراه شود که به‌طور فزاینده‌ای به ارتباط بین صندوق‌های سرمایه‌گذاری خاورمیانه و چین توجه دارد.

منبع : زومیت
مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا