رمز ارز

راجر ور، حامی سرسخت بیت‌کوین، دستگیر شد! ماجرا چیست؟

راجر ور، حامی سرسخت بیت‌کوین، دستگیر شد! ماجرا چیست؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس بیانیه منتشرشده توسط وزارت دادگستری ایالات متحده، راجر ور (Roger Ver)، حامی جنجالی بیت‌کوین، آخر هفته گذشته به اتهام فرار مالیاتی و کلاهبرداری، در اسپانیا دستگیر شد.

ور که با نام «مسیح بیت‌کوین» هم شناخته می‌شود، ظاهراً حداقل ۴۸ میلیون دلار به سازمان خدمات درآمد داخلی (IRS) این کشور خسارت وارد کرده است.

Ramzarzبا ۱۰ هزار تومان ترید رو شروع کن!
تو ارزپلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان و با کارمزد صفر، همه ارزهای دیجیتال رو ترید کنی!


شروع

در کیفرخواست منتشرشده آمده است:

متهم آگاهانه و با قصد کلاهبرداری، از حدود اکتبر ۲۰۱۲ تا حدود دسامبر ۲۰۱۸، در لس‌آنجلس، کالیفرنیا و جاهای دیگر، طرحی را برای کلاهبرداری از وزارت خزانه‌داری ایالات متحده در زمینه مسائل مادی، طراحی و اجرا کرده است.

لازم به ذکر است که ور قبلاً در سال ۲۰۰۲ نیز به اتهام نقض قوانین فدرال با فروش مواد منفجره در ای‌بی (eBay) به ۱۰ ماه زندان محکوم شده بود. پس از گذراندن دوران محکومیت خود در زندان، وی در سال ۲۰۰۶ به ژاپن رفت.

پس از آشنایی با بیت‌کوین در سال ۲۰۱۱، او به یکی از سرسخت‌ترین مروجین آن تبدیل شد. او بعداً به حمایت از فورک بحث‌برانگیز بیت‌کوین کش پرداخت که در آگوست سال ۲۰۱۷ راه‌اندازی شد.

در سال ۲۰۱۴، ور تابعیت ایالات متحده را رد کرد و شهروند سنت کیتس و نویس (کشور کوچکی در کارائیب) شد.

ور علی‌رغم مهاجرتش، قرار بود مالیات بر عایدی سرمایه برای دارایی‌های جهانی خود، که شامل دارایی‌های رمزارزی می‌شود، بپردازد. با این حال، او اطلاعات نادرستی را به شرکت حقوقی و ارزیاب خود ارائه کرده تا مبلغ کمتری را به عنوان مالیات پرداخت کند.

طبق گزارش‌ها، ور به حسابدار خود اطلاع نداده که در سال ۲۰۱۷ تقریباً ۲۴۰ میلیون دلار بیت‌کوین را فروخته و به این ترتیب، مالیاتی برای توزیع این کوین‌ها پرداخت نکرده است.

پس از دستگیری ور در اسپانیا، انتظار می‌رود که او به ایالات متحده بازگردانده شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا