تکنولوژی

کوالکام با هدف تقویت صنعت تراشه به خرید Arm علاقه‌مند است

«کریستیانو آمون»، مدیرعامل کوالکام تایید کرد که این شرکت با تشکیل یک کنسرسیوم به خرید شرکت تراشه‌ساز بریتانیایی Arm علاقه‌مند است.

آمون در مصاحبه خود با فایننشال تایمز اعلام کرد که آن‌ها به تشکیل یک کنسرسیوم و خرید Arm علاقه‌مند هستند. او گفت:

«ما به سرمایه‌گذاری علاقه‌مند هستیم. آرم یک دارایی بسیار مهم محسوب می‌شود و برای توسعه صنعت ما بسیار ضروری است.»

کوالکام

Arm یکی از بزرگترین شرکت‌های صنعت نیمه هادی محسوب می‌شود و در چند ماه گذشته، روند پرخبری را پشت سرگذاشته است. پس از اینکه در اواخر سال جاری، معامله 40 میلیاردی انویدیا با گروه سافت‌بنک مالک Arm رسما کنسل شد، آینده این شرکت در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. حالا به نظر می‌رسد کوالکام برای گسترش سلطه خود در بازار به خرید Arm علاقه دارد.

البته، خرید آرم برای کوالکام معامله آسان و ارزانی نخواهد بود، مطمئنا سافت‌بنک نیز نمی‌خواهد شرکت سازنده تراشه بزرگ خود را با قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود از دست بدهد. به ویژه زمانی که کمبود جهانی تراشه احتمالا تا سال 2024 ادامه خواهد داشت و این امر تاثیر زیادی روی صنعت فناوری خواهد گذاشت. Arm اکنون تراشه‌های خود را به برخی شرکت‌های بزرگ جهان از جمله هواوی، گوگل، اپل، سامسونگ و مدیاتک می‌فروشد.

انتقاد کوالکام نسبت به خرید آرم توسط انویدیا

کوالکام

کوالکام همچنین در گذشته یکی از مخالفان سرسخت فروش Arm به انویدیا بوده است. آمون در آن زمان گفته بود:

«آرم همیشه به دلیل سرمایه‌گذاری جمعی کل اکوسیستم، از شرکت‌هایی مانند اپل و کوالکام موفق بوده است و دلیل آن وجود نوعی معماری مستقل و آزاد است که همه می‌توانستند روی آن سرمایه‌گذاری کنند.»

هنوز مشخص نیست که سافت‌بنک به انجام چنین معامله‌ای موافق است و باید دید در آینده چه اخباری در مورد آن منتشر می‌شود. با این وجود، Arm یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود و خرید آن بدون شک موانع نظارتی زیادی را به همراه خواهد داشت.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا