تکنولوژی

فایزر بار دیگر خواستار صدور مجوز واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال شد

شرکت‌های دارویی «فایزر» و «BioNTech» مجددا از سازمان غذا و داروی ایالات متحده درخواست کردند تا مجوز اضطراری سه دوز واکسن کرونا برای کودکان زیر پنج سال (شش ماهه تا 4 سال) را ارسال کند. طبق گزارش‌ها، سازمان غذا و دارو درحال بررسی داده‌های جمع‌آوری شده است تا در این مورد تصمیم بگیرد.

پیش از فایزر و BioNTech درخواست‌های دیگری برای ارسال مجوز در این زمینه به سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) ارسال کرده بودند. یکی از این درخواست‌ها در ماه فوریه اعلام شده بود که با پاسخ منفی FDA روبرو شد. اما FDA ارسال مجوز را به تاخیر انداخت تا مطالعات بیشتری در این باره انجام شود. اکنون آزمایشات متعدد نشان می‌دهند سه دوز واکسن فایزر می‌تواند یک پاسخ ایمنی قوی در بدن کودکان زیر 5 سال ایجاد کند.

این درحالی است که شرکت دارویی «مدرنا» موفق شد مجوز خود را در پایان ماه آپریل آورد. واکسن مدرنا برای کودکان زیر پنج سال شامل دو دوز 25 میکروگرمی است – یک چهارم حجم دوز واکسن مدرنا برای بزرگسالان. اما واکسن فایزر سه دوز سه میکروگرمی معادل با یک دهم دوز بزرگسالان است.

واکسن کرونا برای کودکان

FDA برای پاسخ به این درخواست، هفته گذشته یک کمیته اضطراری تشکیل داد تا اطلاعات جمع‌آوری شده مرتبط با واکسن را مورد مطالعه قرار دهند و برای ارسال مجوز در زمینه واکسن کرونا برای کودکان زیر 5 سال تصمیم بگیرند.

FDA در بیانیه‌ای گفت: « ما می‌دانیم والدین مشتاق هستند فرزندان خردسال خود ر در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند. اما نمی‌دانیم بررسی دقیق اطلاعات چقدر طول بکشد.»

اگر واکسن کرونا فایزر برای کودکان زیر پنج سال توسط FDA تائید شود، در مرحله بعد نوبت به ارسال تائیدیه از «CDC» می‌رسد.

FDA در پایان اعلام کرد: «صدور مجوز به معنای کارا بودن آن برای تمام کودکان نیست. کودکان با شرایط خاص یا بیماری‌های زمینه‌ای باید با پزشک خود پیش از دریافت واکسن مشورت کنند.»

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا