رمز ارز

کمک بلاکچین به بحران‌های علمی و دانشگاهی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دانشگاه و علم هر دو درگیر بحران رکود هستند که مستقیماً بر توانایی علمی و توانایی‌های تحقیقاتی ما تأثیر می‌گذارد.
هدف علم غیرمتمرکز (DeSci) رفع این مشکل‌ها است. DeSci همراه با فناوری بلاکچین این پتانسیل را دارد که طرح‌های تأمین مالی موجود را اصلاح کند و همکاری بین سرمایه‌گذاران در تلاش‌های علمی را افزایش دهد.
دسترسی به گزارش‌ها و تحقیقات علمی موضوعی بسیار بحث‌برانگیز است. ناشران به‌ جای پیشرفت علم، تحقیقاتی را که توسط دولت تأمین می‌شود، پشت دیوارهای پرداخت قفل شده پنهان می‌کنند و هزینه‌های اشتراک بالایی را برای دسترسی دریافت می‌کنند.
در یک نظرسنجی در سال 2016 که توسط نیچر انجام شد، 70 درصد از محققان خاطرنشان کردند که در بازتولید آزمایش‌های همکاران خود تلاش کرده‌اند و شکست خورده‌اند. این ناتوانی در بازتولید آزمایش‌ها اساس و دقت ادبیات علمی را تهدید می‌کند. این سیستم معیوب به محیطی منجر می‌شود که انحصار را تقویت می‌کند و اشتراک‌گذاری داده‌ها را در میان جامعه علمی منع می‌کند و مستقیماً بر کیفیت تحقیقات تولید شده تأثیر می‌گذارد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

پروتکل‌های Web2 مانند Git برای مقابله با محدودیت‌های سیستم‌های کنترل نسخه متمرکز و ایجاد یک جایگزین منبع باز پدید آمدند که تیم‌های نرم‌افزار را قادر می‌سازد تا پروژه‌هایی با هر اندازه با کارایی، سرعت و ناهمزمانی ایجاد کنند. این رویکرد شفافیت و قابلیت تأیید را افزایش می‌دهد و در عین حال راه‌های جدیدی را برای همکاری باز می‌کند.
تمرکززدایی علم هیچ انگیزه اقتصادی ذاتی ندارد. این یک مأموریت ترمیمی برای افزایش بودجه علمی، حذف اتکا به واسطه‌های تشنه سود و افزایش همکاری است. با انتشار عمومی اکتشافات علمی از طریق توکنومیکس مقیاس پذیر، DeSci می‌تواند واسطه‌های سودجو مانند ناشران را حذف کند و صنعت انتشارات علمی را برای بهتر شدن شکل دهد.
مهم‌تر از همه، DeSci از قدرت جمع‌سپاری استفاده می‌کند، که دانشمندان را قادر می‌سازد تا فرضیه‌ها و داده‌های خود را برای حل سریع‌تر و کارآمدتر مسائل جمع‌آوری کنند. پلتفرم‌های جمع‌سپاری، که در اصل برای کمک به مهندسین یادگیری ماشین طراحی شده‌اند، مجموعه‌های داده بزرگ‌تری را برای مطالعات علمی و افزایش تنوع پروژه‌های تحقیقاتی در دسترس قرار می‌دهند. موسساتی که از ابزارهای وب 3 و بلاکچین استفاده می‌کنند، شکوفا می‌شوند و سیستم‌های آکادمیک سنتی را بهینه و جذاب می‌کنند.

منبع

کوین‌تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا