رمز ارز

کمک‌های بشردوستانه ارز دیجیتال یا فرار مالیاتی؟!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گسترش پرداخت‌های رمزارزی در بخش غیردولتی و غیرانتفاعی، مسیرهای جدیدی را برای اهداکنندگان فراهم کرده است. سازمان‌های غیرانتفاعی با اندازه، شکل و مأموریت‌های مختلف، در راستای چشم‌اندازهای بشردوستانه، موفقیت‌های زیادی را کسب کرده‌اند.
کمک‌های مالی رمزارزی در دوران شیوع بیماری کووید-۱۹ و همچنین در دوران حمله روسیه به اوکراین، نقش قابل توجهی را ایفا کرده‌ است. با توجه به اینکه شرایط جذب سرمایه‌ در سال گذشته به شدت تحت تأثیر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال قرار گرفته بود، با این حال سال 2022 در تاریخ The Giving Block دومین سال برتر از نظر جمع‌آوری کمک مالی بوده است.
گزارش سالانه‌ این پلتفرم نشان داد که میزان اهدای کمک‌های رمز ارزی در این پلتفرم در سال ۲۰۲۲ به بیش از ۱۲۵ میلیون دلار رسیده است. این پروژه خیریه کریپتویی پیش‌بینی کرد که این مقدار تا آگوست سال 2027 می‌تواند به 1 میلیارد دلار و در ژوئن 2031 به 5 میلیارد دلار برسد و در نوامبر سال 2032 از سطح 10 میلیارد دلار فراتر رود.
با بررسی‌های رمزارز نیوز مشخص شد که محبوب‌ترین ارز دیجیتال استفاده‌شده برای پرداخت کمک‌های مالی، USDC بود که ۴۴ درصد از حجم کل تراکنش‌ها را به خود اختصاص داده و در رتبه‌های بعدی اتریوم با ۲۴ درصد و بیت‌کوین با ۱۷ درصد قرار گرفته‌اند.
رکوردار دریافت کمک‌های مالی از طریق ارزهای دیجیتال در پلتفرم The Giving Block متعلق به دانشگاه مریلند است که هزینه‌ پروژه تحقیقاتی خود را که در زمینه ضدعفونی کردن هوا برای جلوگیری از انتشار ویروس بود، دریافت کرد.
این گزارش همچنین نشان داد که استقبال بیش از حد معمول از ارزهای دیجیتال برای کمک‌های بشردوستانه نسبت به دیگر موارد قابل‌استفاده ارزهای دیجیتال، می‌تواند به دلیل فرارهای مالیاتی یا امتیازاتی باشد که با انجام کمک‌های بشردوستانه، به اشخاص تعلق می‌گیرد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

منبع

کریپتو پوتی‌تو

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا