تکنولوژی

گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی

گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی

سهام مایکروسافت پس از انتشار نتایج مالی سه ماهه سوم مالی آن که نشان می‌دهد، غول ردموندی از نظر سود و درآمد بخش‌های خود عملکرد بهتری نسبت به انتظارات تحلیلگران داشته است، تا 5 درصد افزایش یافت.

عملکرد مالی مایکروسافت در برابر انتظارات وال‌استریت به شرح زیر است:

  • سود به ازای هر سهم: 2.94 دلار در مقابل 2.82 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 61.86 میلیارد دلار در مقابل 60.80 میلیارد دلار مورد انتظار

درآمد سه ماهه مایکروسافت

گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی

مایکروسافت در گزارش خود توضیح می‌دهد که درآمد آن در سه ماهه منتهی به 31 مارس، 17 درصد افزایش یافته است. سود آن که 21.94 میلیارد دلار یا 2.94 دلار به ازای هر سهم اعلام شده نیز از 18.30 میلیارد دلار یا 2.45 دلار به ازای هر سهم در دوره مشابه از سال گذشته افزایش یافته است.

«امی هود»، مدیر مالی مایکروسافت برای سه ماهه بعدی انتظار درآمد 64 میلیارد دلاری را دارد که این میزان نسبت به انتظار 64.5 میلیارد دلاری تحلیلگران کمتر است.

در طول این سه ماهه، بخش Intelligent Cloud مایکروسافت که شامل خدمات ابری عمومی Azure، ویندوز سرور، Nuance و GitHub می‌شود، 26.71 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. درآمد Azure و سایر سرویس‌های ابری غول فناوری 31 درصد رشد داشته که 7 درصد آن، به هوش مصنوعی ارتباط دارد.

«ساتیا نادلا»، مدیر عامل شرکت نیز در کنفرانس تلفنی خود با تحلیلگران گفت که ابزار تولید کد GitHub Copilot مایکروسافت اکنون 1.8 میلیون مشترک پولی دارد.

گزارش مالی سه‌ماهه مایکروسافت اعلام شد؛ رشد سرویس‌های ابری به‌لطف هوش مصنوعی

واحد بهره‌وری و فرآیندهای کسب‌وکار آن که شامل نرم‌افزارهای آفیس، لینکدین و نرم‌افزار مدیریت ارتباط با مشتری Dynamics می‌شود نیز 19.57 میلیارد دلار درآمد ایجاد کرده است که رشد حدود 12 درصدی آن را نشان می‌دهد. همچنین این اولین سه ماهه کاملی است که فروش افزونه Copilot آن برای مشترکین تجاری مایکروسافت 365 لحاظ شده است. Copilot از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI بهره می‌برد که مایکروسافت تاکنون میلیاردها دلار روی آن سرمایه‌گذاری کرده است.

در نهایت، درآمد مایکروسافت از ویندوز، رایانه‌های شخصی سرفیس، بازی‌های ویدیویی و جستجو نیز تقریباً 18 درصد افزایش یافته و 15.58 میلیارد دلار بوده است. درآمد حاصل از محتوا و سرویس‌های ایکس باکس نیز 62 درصد افزایش یافته است.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا