رمز ارز

کدام رمزارزها از افزایش محبوبیت NFTهای بیت کوین سود می‌برند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شبکه Stacks یک قرارداد هوشمند لایه دوم برای بیت کوین است که با هدف به‌روزرسانی قدیمی‌ترین بلاکچین به یک پلتفرم قابل برنامه‌ریزی، معرفی شده است. بر اساس داده‌های بازار، قیمت STX، توکن اصلی این شبکه با معرفی پروتکل جدید Ordinals (که امکان ارائه توکن‌های غیرقابل تعویض و قراردادهای هوشمند را در بلاکچین بیت‌کوین فراهم می‌کند)، در حال افزایش است.
پلتفرم Stacks دارای یک دفترکل جداگانه برای ذخیره داده‌ها در خارج از بلاکچین بیت کوین است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا برنامه‌هایی مشابه برنامه‌های اتریوم و سولانا ایجاد کنند. در این میان، از توکن STX نیز برای تشویق استخراج‌کنندگان Stacks و شرکت‌کنندگان در سیستم استفاده می‌شود.
بر اساس داده‌های بازار، این توکن روز گذشته نزدیک به 50٪ افزایش قیمت داشته و افزایش قیمت آن در هفته گذشته نیز به بیش از 143٪ می‌رسد. این درحالی است که بیت کوین (BTC)، رهبر بازار، در یک هفته گذشته تنها 14 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.
پروژه Ordinals که در 21 ژانویه منتشر شد، امکان ضرب توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، از جمله تصاویر و ویدیوهای منحصربه‌فرد را به طور مستقیم بر روی بلاکچین بیت کوین فراهم می‌کند. طبق گزارش‌ها، تعداد Ordinalها یا NFTهای جدید ایجادشده در بیت‌ کوین هفته گذشته از مرز 100000 عبور کرد و باعث افزایش ازدحام در این بلاکچین شد.
به گفته Muneeb Ali، یکی از بنیانگذاران Stacks، محبوبیت روزافزون Ordinals نویدبخش راه‌حل‌های لایه 2 است. در همین راستا، داده‌های DappRadar نشان می‌دهند که حجم معاملات در Gamma.io، یک بازار NFT بیت کوین مبتنی بر Stacks، در 30 روز گذشته بیش از 1000 درصد افزایش یافته است. در همین حال، حجم معاملات Megapont نیز 125٪ افزایش یافته است.
به گفته CK Cheung، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در DeFiance Capital، توکن‌های NFT پروژه Ordinals در بلاکچین بیت کوین بسیار موفق بوده‌اند و منجر به افزایش گرایش عمومی به NFTهای بیت‌ کوینی شده‌اند. پلتفرم Stacks هم یکی از ذینفعان این امر است؛ زیرا این راه‌حل لایه دوم از قراردادهای هوشمندی پشتیبانی می‌کند که بر روی شبکه بیت کوین ساخته شده‌اند.

خرید ارز دیجیتال با ۱۰ هزار تومان!
تو صرافی ارز پلاس میتونی فقط با ۱۰ هزار تومان، همه ارزهای دیجیتال رو معامله کنی!


شروع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا