رمز ارز

کاهش استقبال از صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارزی!

زمان مطالعه: 2 دقیقه

بر اساس یک نظرسنجی، تقریباً نیمی از مدیران شرکت‌های سرمایه‌گذاری مورد بررسی قصد دارند در سال 2023، ETFهای رمزارزی را به سبد سهام خود اضافه کنند.
علاقه سازمانی به ارزهای دیجیتال علی‌رغم کاهش 60 درصدی ارزش بازار نسبت به بالاترین سطح خود، از بین نرفته است؛ زیرا اکثر مدیران این شرکت‌ها اظهار داشته‌اند که بسیار علاقه‌مند به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) با مضمون ارزهای دیجیتال هستند.
در تاریخ 3 آوریل، شرکت خدمات مالی Brown Brothers Harriman (BBH) نظرسنجی سرمایه‌گذاران ETF خود را که در ابعاد جهانی انجام شده بود، منتشر کرد. در این نظرسنجی از 325 سرمایه‌گذار نهادی، مشاور مالی و مدیران صندوق از ایالات متحده، بریتانیا، اروپا و چین سؤال شد.

۵۰۰ میلیون بیبی دوج رایگان
فقط با ثبت نام در صرافی بیت لند، ۵۰۰ میلیون بیبی دوج جایزه بگیرید!


ثبت نام

این نظرسنجی نشان می‌دهد که تقریباً سه چهارم سرمایه‌گذاران نهادی ادعا می‌کنند که زیاد یا بسیار زیاد به ETF‌های رمزارزی علاقه‌مند هستند، اما به نظر می‌رسد اثرات زمستان بازار ارزهای دیجیتال هیجان آنها به این بازار را کاهش داده است. تنها یک چهارم بیان داشتند که انتظار دارند در طی 12 ماه آینده تخصیص سرمایه به صندوق‌های ETFهای رمزارزی را افزایش دهند؛ یعنی کاهش 6 درصدی نسبت به سال 2022.
در میان بزرگ‌ترین ETFهای رمزارزی می‌توان به ProShares Bitcoin Strategy (BITO) که در بورس نیویورک (NYSE) فعال است و صندوق شاخص بیت‌وایز 10 (BITW) Crypto Index اشاره کرد. طبق گزارش‌ها، BITO  اولین ETF مرتبط با بیت‌کوین بود که در ایالات متحده راه‌اندازی شد، در حالی که بیت وایز، 10 ارز دیجیتال برتر را بر اساس ارزش بازار پیگیری می‌کند.
همواره ETFهای رمزارزی عملکرد خوبی نداشته‌اند. به عنوان مثال تأثیرات زمستان بازار ارزهای دیجیتال باعث شد که دو ETF رمزارزی استرالیا  BetaShares Crypto Innovators ETF (CRYP) و Cosmos Global Digital Miners Access ETF (DIGA)، عنوان بدترین عملکرد را در بین ETFهای تاریخ این کشور داشته باشند.

منبع

کوین‌تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا