رمز ارز

چه خطراتی در متاورس ما را تهدید می‌کند؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت امنیت سایبری ترند میکرو (Trend Micro) در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده که متاورس دارای آسیب‌پذیری‌های فزاینده‌ای است که می‌توانند طی سه تا پنج سال آینده ظاهر شوند.
به گزارش ترند میکرو، تهدیدهای اصلی این بخش، عمدتاً از نقطه نظر نظارتی، شامل نگرانی‌های امنیتی مربوط به توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، توسعه دارک ورس (darkverse) مشابه دارک وب، کلاهبرداری‌های مالی، نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی، تهدیدات فیزیکی، تهدیدات واقعیت افزوده (AR)، حملات مهندسی اجتماعی و حملات رایج در دنیای فناوری اطلاعات، ناشی می‌شوند.
برای مثال، ترند میکرو در رابطه با NFTها می‌نویسد:

مالکیت NFTها با استفاده از بلاکچین تأیید می‌شود، بنابراین، آنها مستعد حملات سرقت بلاکچینی هستند. NFTهایی که به بلاکچین‎های کوچکتر متکی هستند، ممکن است در برابر حمله Sybil آسیب‌پذیر باشند (حمله Sybil، اقدامی برای کنترل یک شبکه بلاکچینی با ایجاد چندین هویت جعلی است). در نهایت، فضای متاورس ممکن است به مالکیت ادعا‌شده در بخش NFT احترام نگذارد؛ زیرا هیچ دلیل قانونی برای این کار وجود ندارد.

این شرکت همچنین معتقد است که به دلیل حجم عظیم معاملات تجارت الکترونیکی، مجرمان می‌توانند به دنیای متاورس کشیده شوند و اظهار داشت:

در متاورس، احتمالاً شاهد طرح‌های پامپ و دامپ بیشتری خواهیم بود.

در نهایت، تیم ترند میکرو معتقد است که سازمان‌های مجری قانون به طور بالقوه در چند سال اول توسعه متاورس به دلیل هزینه بالای رهگیری جرایم دیجیتال و مجرمان در این مقیاس، با مشکل مواجه خواهند شد.

منبع کوین تلگراف

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا