بازی

چرا نام غربی سری یاکوزا به Like a Dragon تغییر پیدا کرد؟

چرا نام غربی سری یاکوزا به Like a Dragon تغییر پیدا کرد؟

سری بازی‌های یاکوزا با نام اصلی ژاپنی Like a Dragon (یا Ryu Ga Gotoku که نام استودیو سازنده آن نیز است)، از زمان پیدایش تاکنون نام‌های مختلفی در کشور ژاپن و بازارهای غربی داشته است. با این حال، این سری به طور کامل عنوان Yakuza را کنار می‌گذارد و در غرب نیز Like a Dragon عنوان‌گذاری خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:بهترین شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی برای گوشی‌هابه همزادت سلام کن!
بهترین شبیه‌سازهای کنسول‌های قدیمی برای گوشی‌ها

چرا دقیقاً این تغییر ایجاد شده است؟ ماسایوشی یوکویاما، رئیس استودیو RGG در مصاحبه‌ای با IGN در مورد همین موضوع صحبت کرد و توضیح داد که عنوان غربی آخرین بازی اصلی یاکوزا تحت عنوان Yakuza: Like a Dragon (که در ژاپن Ryu Ga Gotoku 7 نامیده می‌شد) اساساً یک اجرای آزمایشی برای تغییر نام سری بود.

یوکویاما گفت:

در Yakuza 7، نام این بازی Yakuza: Like a Dragon بود و ما متوجه شدیم اگر آن را به طور ناگهانی و بدون عبارت یاکوزا در عنوان آن منتشر کنیم، مردم می‌گویند: «این بازی دیگر چیست؟ قضیه از چه قرار است؟». واکنش‌ها به نام Like a Dragon بسیار خوب به نظر می‌رسید، بنابراین به ما اعتماد به نفس داد تا «یاکوزا» را حذف کنیم و رسما با Like a Dragon ادامه دهیم.

یاکوزا

یوکویاما در ادامه توضیح داد اگرچه این سری بازی‌ها هنوز بر جنایات زیرزمینی تمرکز دارند، اما دیگر لزوما بر یاکوزا متمرکز نخواهند بود و موضوع را روشن می‌کند که چرا سازندگان تصمیم گرفتند نام غربی آن را تغییر دهند.

از لحاظ داستانی نیز درباره دنیای زیرزمینی جنایتکاران صحبت می‌کنیم، اما در واقع درباره یاکوزا صحبت نمی‌کنیم. بنابراین منطقی است که نام آن‌ها را در عنوان بازی وارد نکنیم. اگر رویه قبل را به کار می‌بردیم، عنوان بعدی «Yakuza: Ishin» میشد در حالی که موضوع بازی این نیست. پس Like a Dragon: Ishin منطقی‌تر است.

چندین بازی از این فرنچایز محبوب در چند سال آینده منتشر خواهند شد. دو بازی Like a Dragon: Ishin و Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name در سال آینده میلادی و Like a Dragon 8 نیز در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهند شد.

مطلب پیشنهادی:نقد فیلم سونیک 2 – پرسرعت‌تر از همیشهروایت بر علیه ساختار و شخصیت‌ها
نقد فیلم سونیک 2 – پرسرعت‌تر از همیشه


معرفی بهترین کاراکترهای سینمای اکشن

تماشا از یوتیوب lastech سینما

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا