بازی

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ احتمال صعود بیت کوین به 50000 تا 100000 دلار طی 2 تا 3 سال آینده

پیش بینی قیمت بیت کوین؛ احتمال صعود بیت کوین به 50000 تا 100000 دلار طی 2 تا 3 سال آینده

سلب مسئولیت: lastech صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

در سال 2022، کل بازار ارزهای دیجیتال حدود 1.4 تریلیون دلار از ارزش خود را از دست داد و صنعت با مشکلات نقدینگی و ورشکستگی مواجه شد که با فروپاشی صرافی FTX به پایان رسید.

در حالی که بیت کوین در ابتدای سال مطابق با دارایی های پرریسک مانند سهام رشد کمی داشته است، کارشناسان می گویند بعید است بیت کوین بالاترین قیمت خود را که کمتر از 69000 دلار است دوباره آزمایش کند، اما ممکن است به کف رسیده باشد.

سرمایه گذاران انتظار دارند که سال 2023 می تواند سال عملکردی محتاطانه باشد، قبل از یک روند صعودی بالقوه که می تواند در سال 2024 آغاز شود.

پس از سال پر فراز و نشیب 2022، سرمایه گذاران کریپتو در تلاشند تا بفهمند که روند صعودی بعدی بیت کوین چه زمانی می تواند آغاز شود تا طبق داده های موجود برای خرید بیت کوین اقدام کنند.

  انتظار می رود بیت کوین در محدوده مشخصی معامله شود، نسبت به شرایط کلان اقتصادی مانند افزایش نرخ بهره حساس باشد و همچنان نوسان داشته باشد. در سال 2023 یک روند صعودی جدید بعید است.

با این حال، کارشناسان با خوش بینی به سال آینده و پس از آن نگاه می کنند.

بیل تای، سرمایه‌گذار خطرپذیر و کهنه‌کار ارزهای دیجیتال هفته گذشته به CNBC گفت: «کمی نکات منفی‌تر وجود دارد، اما فکر نمی‌کنم چیز تاثیرگذاری باشد. ممکن است قبل از صعود به سطوح بالا، شاهد کاهش قیمت بیت کوین تا ۱۲۰۰۰ دلار باشیم.

ملتم دمیررز Meltem Demirors، مدیر ارشد استراتژی کوین شرز  CoinShares، گفت که بیت کوین احتمالاً در محدوده پایینی بین 15000 تا 20000 دلار و در محدوده بالایی بین 25000 تا 30000 دلار معامله می شود.

او گفت که تاثیرات “فروش اجباری” که در سال 2022 در نتیجه سقوط در بازار اتفاق افتاد اکنون به پایان رسیده است، اما پول جدید زیادی وارد بازار بیت کوین نمی شود.

دمیرورز به CNBC گفت: «فکر نمی‌کنم تاثیرات زیادی از فروش اجباری باقی مانده باشد، که خوش بینانه است. اما باز هم، من فکر می‌کنم روند صعودی کاملاً محدود است، زیرا ما همچنین شاهد ورود سرمایه گذاران جدید زیادی نیستیم.»

سرمایه گذاران نیز بر وضعیت اقتصاد کلان متمرکز شده اند. ثابت شده است که بیت کوین ارتباط نزدیکی با دارایی های ریسکی مانند سهام و به ویژه Nasdaq و حوزه فناوری دارد.

. این دارایی ها تحت تأثیر تغییرات نرخ بهره از سوی فدرال رزرو و سایر حرکت های اقتصاد کلان قرار دارند. سال گذشته، فدرال رزرو مسیر افزایش نرخ بهره تهاجمی را در پیش گرفت تا سعی کند تورم را مهار کند، که به دارایی های پرریسک و همچنین بیت کوین آسیب می رساند.

خودی های صنعت می گویند تغییر در وضعیت کلان می تواند به بیت کوین کمک کند.

وی افزود: ممکن است عواملی وجود داشته باشد که ما از آنها آگاه نباشیم، وضعیت بازار کلان و محیط سیاسی نسبتاً نامشخص است، سطح تورم همچنان بسیار بالا است، فکر می کنم چیز جدیدی است. ما در 30، 40 سال گذشته چنین چیزی را ندیده‌ایم.

زمان‌بندی روند صعودی بعدی قیمت بیت‌کوین

در مصاحبه های CNBC، چندین فرد مشهور صنعت کریپتو در مورد چرخه های تاریخی بیت کوین صحبت کردند که تقریباً هر چهار سال یک بار اتفاق می افتد. به طور معمول، قیمت بیت کوین به بالاترین حد خود می رسد، سپس یک اصلاح گسترده خواهد داشت. یک سال بد و سپس یک سال بهبودی خفیف وجود خواهد داشت.

سپس “هالوینگ” اتفاق خواهد افتاد. طی این رویداد ماینرها، که تجهیزات تخصصی را برای اعتبارسنجی مؤثر تراکنش‌ها در شبکه‌های بیت‌کوین راه‌اندازی می‌کنند، شاهد کاهش پاداش استخراج‌شان به نصف خواهند بود. ماینرها بیت کوین را به عنوان پاداشی برای اعتبارسنجی تراکنش ها دریافت می کنند. رویداد هالوینگ که هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، عملاً عرضه بیت کوین به بازار را کند می‌کند. تنها 21 میلیون بیت کوین در گردش خواهد بود.

رویداد هالوینگ معمولاً قبل از آاز روند صعودی انجام می شود. رویداد بعدی هالوینگ در سال 2024 برگزار می شود.

آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای بریج کپیتال  SkyBridge Capital، سال 2023 را «سال بازیابی» برای بیت کوین نامید و پیش‌بینی کرد که بیت کوین می‌تواند بین 50 تا 100 هزار دلار طی دو تا سه سال معامله شود.

“شما ریسک می کنید اما به پذیرش [بیت کوین] نیز اعتقاد دارید. بنابراین، اگر ما پذیرش را به درستی انجام دهیم، و من معتقدم که این کار را انجام خواهیم داد، این امر به راحتی می تواند پنجاه تا صد هزار دلار به قیمت بیت کوین طی دو تا سه سال آینده اضافه کند”.

در همین حال، تای گفت که آغاز روند صعودی “احتمالاً یک سال دیگر” است، و گفت که اثرات پس از سقوط FTX ممکن است تا شش تا نه ماه دیگر احساس شود.

Jean-Baptiste Graftieaux، مدیرعامل جهانی صرافی بیت استمپ، هفته گذشته به CNBC گفت که روند صعودی بعدی ممکن است طی دو سال آینده رخ دهد و دلیل آن افزایش علاقه سرمایه گذاران نهادی است.

با این حال، دمیررز هشدار داد که وقایع در سال 2022 “به این صنعت و طبقه دارایی ارزهای دیجیتال آسیب زیادی وارد کرده است” و افزود که “بازگشت دوباره این اعتماد مدتی طول می کشد.”

در حال حاضر (1 مارس 2023) ارزش یک بیت کوین 23782.24 دلار است. به دلیل پذیرش گسترده این ارز دیجیتال توسط سرمایه گذاران و کاربران، ارزش بیت کوین می تواند به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

سال 2023 ممکن است برای بیت کوین صعودی باشد؟ شاید روند فعلی آن چندان پرقدرت نباشد، اما به هر حال همه ما انتظار افزایش شدید قیمت را داریم.

این پویایی ممکن است مستقیماً بر قیمت بیت کوین تأثیر بگذارد و اگر به دوره های تاریخی بازار کریپتو نگاه کنید این موضوع کاملا واضح است. بنابراین کل بازار ممکن است با رشدی مواجه شود و قیمت ها به سطوح جدیدی برسند.

در خاتمه، یکی از بهترین توصیه ها این است که سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال ارزش ریسک را دارد، با توجه به اینکه در واقع 90 درصد آدرس ها در حال حاضر در سود قرار دارند.

منبع: نیپوتو

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا