رمز ارز

پیش‌بینی قیمت بیت کوین تا ماه مارس ۲۰۲۳!

زمان مطالعه: 3 دقیقه

بر اساس ترکیبی از شاخص‌های تکنیکال و کلان صعودی، بیت کوین (BTC) می‌تواند شاهد افزایش قیمت خود به ۲۵ هزار دلار تا ماه مارس باشد.

به گزارش سایت کوین تلگراف، اولین دلیل برای پیش‌بینی صعود قیمت بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار، خروج آن از محدوده کانال نزولی است. لازم به ذکر است که قیمت بیت کوین در اواخر هفته گذشته از این محدوده خارج شد که افزایش حجم معاملات آن را هم به دنبال داشت.

همچنین، حرکت صعودی اخیر بیت کوین، قیمت این ارز دیجیتال را به بالاتر از محل تلاقی مقاومت خود رساند، که شامل قیمت روانی ۲۰ هزار دلار و میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (منحنی سبز) در نزدیکی ۱۹،۵۰۰ دلار است.

نمودار کندل یک هفته‌ای قیمت بیت کوین.

شکستن سه سطح مقاومت با حجم معاملات قوی، نشان‌دهنده اعتقاد معامله‌گران به تداوم افزایش قیمت بیت کوین است. اگر این اتفاق بیفتد، هدف صعودی بعدی بیت کوین در میانگین متحرک نمایی ۲۰۰ هفته‌ای (منحنی زرد) در حدود ۲۵ هزار دلار قرار دارد – یک افزایش ۲۰ درصدی نسبت به سطوح قیمتی فعلی.

از سوی دیگر، این چشم‌انداز تکنیکال صعودی برای بیت کوین در حالی ترسیم شده که دلار آمریکا هم در روزهای اخیر ضعیف‌تر شده است. این دو دارایی از مارس ۲۰۲۰ عمدتاً به صورت معکوس نسبت به یکدیگر حرکت کرده‌اند. به گزارش پلتفرم TradingView، در تاریخ ۱۶ ژانویه، ضریب همبستگی روزانه بین بیت کوین و شاخص دلار آمریکا (DXY)، برابر با منفی ۰٫۸۳ بوده است.

ضریب همبستگی BTC/USD و DXY.

بنابراین، بر اساس ساختار تکنیکال، ضررهای بیشتری برای دلار همچنان در راه است. این ساختار که «تقاطع مرگ» نام دارد، زمانی ظاهر می‌شود که میانگین متحرک ۵۰ دوره‌ای، میانگین متحرک ۲۰۰ دوره‌ای را از بالا به پایین قطع ‌کند.

نمودار روزانه DXY و تقاطع مرگ آن.

بر اساس آنچه که گفته شد، تحلیلگران کاهش بیشتر برای DXY را در میان مدت تا بلندمدت و در نتیجه، رشد قیمت بیت کوین را پیش‌بینی می‌کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا