بازی

پلی استیشن 5 اکنون از رزولوشن 1440p پشتیبانی می‌کند

پلی استیشن 5 اکنون از رزولوشن 1440p پشتیبانی می‌کند

سونی آپدیت جدید برای پلی استیشن 5 منتشر کرده که پشتیبانی از رزولوشن 1440p و ویژگی‌هایی مثل ساخت فولدر را به کنسول نسل نهمی این شرکت اضافه می‌کند. 

مطلب پیشنهادی:lastech سینما: نقد و بررسی فیلم Spiderman No Way Home بدون اسپویل!
lastech سینما: نقد و بررسی فیلم Spiderman No Way Home بدون اسپویل!

نسخه بتای این آپدیت چند ماه پیش برای تعداد محدودی از بازیکنان در دسترس قرار گرفت و اکنون ورژن نهایی آن برای دارندگان پلی استیشن 5 قابل دانلود است. پشتیبانی از رزولوشن 1440p بسیار اهمیت دارد، ولی تلویزیون یا مانیتور شما باید از آن پشتیبانی کند. همچنین باید گفت که در این رزولوشن متاسفانه خبری از VRR نیست و تنها رزولوشن‌های 1080p و 4K از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند.

گیم لیست (gamelist) ویژگی دیگری است که به شما اجازه شخصی‌سازی داشبورد PS5 را می‌دهد. شما می‌توانید ۱۵ گیم لیست با ۱۰۰ بازی مختلف ایجاد کنید و هر بازی به یک پوشه محدود نیست. به عنوان مثال Gran Turismo می‌تواند در پوشه بازی‌های انحصاری و بازی‌های مسابقه‌ای قرار گیرد. بازیکنان همچنین می‌توانند از اعضای پارتی درخواست کنند که صفحه بازی خود را به اشتراک قرار دهند. لیست کامل ویژگی این به روزرسانی را می‌توانید از اینجا بخوانید.

پلی استیشن ۵

جدا از پشتیبانی از کنسول PS5 این شرکت روی هدست واقعیت مجازی PSVR 2 نیز کار می‌کند که نسبت به ورژن قبلی پیشرفت‌های زیادی داشته است. برای توسعه بازی‌های این هدست واقعیت مجازی تنها به کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) پلی استیشن ۵ نیاز است که کار سازندگان را بسیار آسان‌تر می‌کند.

مطلب پیشنهادی:آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟یک بررسی منصفانه!
آیا سرویس PS Now ارزش خرید دارد؟


ویجی‌لاگ پلاس: معرفی اسسینز کرید جدید و نمایش گاد آف وار رگناروک

تماشا از یوتیوب lastech پلاس

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا