تکنولوژی

قیمت تویوتا پرادو در بازار خودرو آمریکا از صد هزار دلار فراتر رفت!

قیمت تویوتا پرادو در بازار خودرو آمریکا از صد هزار دلار فراتر رفت!

یکی از راه‌های مرسوم مقایسه شرایط نامطلوب بازار خودرو ایران با سایر کشورها، بررسی قیمت خودروهایی همچون تویوتا پرادو و تویوتا لندکروزر است. قیمت تویوتا پرادو و تویوتا لندکروزر در ایران چندبرابر بهای این خودروها در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است. با این حال حتی در بازار آزاد خودرو آمریکا، افزایش تقاضای بیش‌ازحد برای یک خودرو توازن بازار را به هم می‌زند.

براساس گزارش خبرگزاری کاراسکوپس، قیمت تویوتا پرادو 2024 در خرده‌فروشی‌های این برند در ایالات‌متحده به 107 هزار دلار رسیده است. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که فروشندگان برای خرید پرادو تا مدتی قبل، 99 هزار دلار تقاضا می‌کردند. به عبارتی فروشندگان تویوتا پرادو در آمریکا، این خودرو را 30 هزار دلار گران‌تر از بهای رسمی آن می‌فروشند.

قیمت تویوتا پرادو در آمریکا، 30 هزار دلار گران‌تر از نرخ رسمی

بالاترین رقم درج شده برای شاسی‌بلند تویوتا در آمریکا، توسط کونز تایسون تویوتا در وین، ویرجینیا اعلام شده است. این فروشنده بهای تویوتا پرادو 2024 را معادل 107169 دلار ذکر کرده است، در حالی که رقم اصلی کارخانه برای این مدل 77169 دلار بود. تنها یک‌ماه پیش، فروشندگان بین 15 الی 21 هزار دلار قیمت بیشتری را برای پرادو 2024 طلب می‌کردند. با این حال مطالبه آن‌ها اکنون به محدوده 30 هزار دلار رسیده است.

البته تویوتا پرادو تنها خودرویی نیست که این مساله در مورد قیمت آن رخ می‌دهد. خودروهایی همچون دوج چلنجر، فورد موستانگ و هیوندای آیونیک 5N نیز چنین وضعیتی را هنگام عرضه اولیه به بازار تجربه کرده‌اند.

قیمت تویوتا پرادو

تویوتا پرادو 2024 در آمریکا به موتور چهارسیلندر 2.4 لیتری هیبریدی مجهز است که حداکثر 326 اسب‌بخار قدرت و 629 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. گیربکس هشت سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت به چهارچرخ را در این خودرو برعهده دارد. تویوتا پرادو 2024 ترکیبی از طراحی زیبا، امکانات ایمنی و رفاهی بسیار و قابلیت‌های آفرودی را به مشتریان ارائه می‌دهد. ترکیب این قابلیت‌های خاص باعث شده است تا مشتریان تمایل بسیاری برای خرید پرادو داشته باشند و سودجویان نیز از این فرصت برای کسب درآمد استفاده کنند.

مجله خبری lastech

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا